طراحی دکوراسیون اشرافی با استفاده از مبل استیل استخوانی

چهارشنبه, 30 تیر 1400

مبل استیل استخوانی، یکی از انواع مبلمانی است که برای ایجاد یک دکوراسیون لوکس و اشرافی بسیار مناسب است. امروزه و با توجه به زندگی آپارتمانی و فضای کوچک خانه ها، اغلب افراد از دکوراسیون های مدرن و مبلمان راحتی استفاده می کنند. اما هنوز برخی نیز وجود دارند که تمایل دارند از انواع مبلمان استیل و دکوراسیون های اشرافی در منازل خود استفاده کنند. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا شما را با ایده های جذاب در رابطه با ایجاد دکوراسیون اشرافی آشنا کنیم.

آشنایی با ویژگی های مبلمان استیل

مبلمان استیل ظاهری اشراف گونه دارند و اغلب در مراسمات رسمی و تشریفاتی مورد استفاده قرار می گیرند. پس باید عنوان کرد که به هیچ وجه مناسب خوابیدن و یا دراز کشیدن برای تماشای برنامه های تلویزیون نیستند. اگر شما از این مبلمان در سالن های پذیرایی با متراژبالا استفاده کنید، جلوه و زیبایی خاصی به سالن پذیرایی شما خواهد داد. اگر شما مقاله "بهترین چیدمان برای ست کردن مبل استیل با فرش سورمه ای" را خوانده و یا مطالعه کرده باشید، بیشتر با ویژگی های این مبلمان و مزایای آن آشنایی دارید.

ویژگی های ظاهری مبلمان استیل

این نوع از مبلمان، دارای ارتفاع بیشتری نسبت به مبلمان راحتی و مدرن از زمین هستند. بنابراین شاید نشستن بر روی این مبلمان، کمی مشکل تر از سایر مبلمان های موجود در بازار باشد. باید اشاره کرد که وزن این مبلمان نیز سنگین تر از سایر مبلمان است. جابه جایی این مبلمان کمی مشکل به نظر می رسد. البته باید عنوان کرد که با توجه به تمام ویژگی های ذکر شده، این مبلمان از استحکام و ماندگاری و دوام بسیار بالایی برخوردار هستند. این ویژگی مبلمان استیل را از سایر مبلمان موجود در بازار جدا کرده است.

انواع چوب های به کار رفته برای ساخت مبلمان استیل

در مبلمان استیل از انواع چوب های به کار رفته در صنعت مبلمان استفاده می شود. یکی از این چوب ها، چوب گردو است. این چوب در رنگ های زیر در بازار قابل مشاهده است:

  • خاکستری
  • سیاه
  • قهوه ای تیره

باید اشاره کرد که در هر کدام از رنگ های بالا، رگه هایی از رنگ سیاه به چشم می خورد. این نوع چوب، در برابر انواع فشارهای وارده به مبلمان بسیار مقاوم بوده و از استحکام بالایی برخوردار است. از لحاظ وزن نیز این چوب، در زمره انواع چوب های سنگین وزن قرار می گیرد.

پارچه مورد استفاده به عنوان رومبلی برای مبل استیل استخوانی

پارچه های مورد استفاده بر روی مبلمان استیل، از پارچه های بسیار نفیس هستند تا با فضای کلی دکوراسیون اشراف گونه ما همخوانی داشته باشد. همچنین این پارچه ها دارای طرح های زیبا و برجسته ای هستند. از انواع این پارچه ها می توان به پارچه مخمل اشاره کرد. این پارچه ها باید علاوه بر زیبایی، دارای ویژگی های دیگری نیز باشند تا بتوانند به ماندگاری بیشتر مبلمان شما کمک کنند. یکی از این ویژگی ها، داشتن خاصیت ضدآب و ضد غبار بودن است.

منبت کاری، ویژگی متمایز کننده مبل استیل استخوانی

بر روی قسمت های مبلمان استیل، از منبت کاری های زیبایی استفاده شده است. هنر منبت کاری، یکی از انواع هنرهای اصیل ایرانیان است. در این هنر، از انواع نقش و نگار ها برای زیباتر کردن چوب وسایل استفاده می شود. این حکاکی ها ممکن است بسیار ظریف و ریز بوده و یا از حکاکی های درشتی بر روی قسمت های مختلف مبلمان استفاده شود. این منبت کاری ها، می تواند شکوه و جلوه خاصی را به مبلمان شما بخشد. این منبت کاری ها بر روی سه قسمت از مبلمان انجام شده که شامل موارد زیر است:

  • دسته مبل
  • پایه مبل
  • تاج مبل

ست شدن مبل استیل استخوانی با همه وسایل طلایی موجود در دکوراسیون اشرافی

یکی از مزایای فوق العاده استفاده از مبل استخوانی رنگ این است که این مبلمان به راحتی با تمام وسایل موجود در دکوراسیون اشرافی ست می شوند. همچنین شما می توانید چوب استخوانی رنگی را انتخاب کنید که دارای رگه های طلایی باشد تا کار شما راحت تر شده و بتوانید از رنگ طلایی نیز در دکوراسیون منزلتان استفاده کنید. استفاده از رنگ استخوانی در کنار رنگ طلایی، ترکیبی منحصر به فرد را برای ایجاد یک دکوراسیون جذاب برای شما به ارمغان خواهد آورد

انواع رنگ های غالب به کار برده شده برای ساخت مبلمان استیل

امروزه و در بازار مبلمان، مبلمان استیل با رنگ های متفاوتی یافته می شوند. برخی از رنگ ها مانند رنگ طلایی و یا نقره ای، بسیار مناسب و مطابق فضای دکوراسیون سلطنتی بوده و از این رنگ ها برای زیباتر کردن فضای دکوراسیون استفاده می شود. باید اشاره کرد که مبلمان استیل طلایی، طرفداران زیادی دارند و استقبال از این رنگ، پر شمار است. از انواع دیگر رنگ های رایج برای مبلمان استیل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سفید
  • صدفی
  • استخوانی

استفاده از رنگ هایی زیبا در کنار مبل استیل استخوانی

رنگ استخوانی، یکی از انواع رنگ هایی است که به تازگی برای مبلمان استیل مد شده و از آن استقبال گسترده ای شده است. وقتی رنگ چوب مبل استیل، استخوانی باشد، شما به راحتی می توانید از انواع رنگ های زیبا برای رومبلی مبلمان استیل استفاده کنید. رنگ استخوانی در مقایسه با رنگ سفید، بسیار ملایم تر و لطیف تر بوده و انتخاب های زیادی برای استفاده از رنگ های مختلف در کنار این رنگ دارید. ما به شما پیشنهاد می کنیم که از انواع رنگ های روشن برای پارچه مبلمان استیل استفاده کنید.

طراحی دکوراسیون اشرافی با استفاده از مبل استیل استخوانی

مزایای استفاده از رنگ استخوانی برای انواع مبلمان استیل

شاید در ابتدا برخی از افراد گمان کنند که رنگ استخوانی رنگ بی روح و سردی است و مناسب چیدمان اشراف گونه مبلمان استیل و فضای کلی دکوراسیون سلطنتی نیست. از جمله مزایای استفاده از این رنگ باید به این نکته اشاره کرد، که تمیز کردن و تمیز نگهداشتن مبل استیل استخوانی در مقایسه با مبل استیل سفید بسیار راحت است. این رنگ کمتر کثیفی و لکه را نشان می دهد. در واقع این رنگ بسیار چرک تاب تر از رنگ سفید است.

استفاده از رنگ نقره ای در کنار مبل استیل استخوانی

استفاده از رنگ نقره ای در کنار مبل استیل استخوانی رنگ، فضای بسیار لوکس و شاهانه ای را در دکوراسیون شما به وجود خواهد آورد. شما می توانید پارچه های مبلمان استیل را به رنگ نقره ای انتخاب کنید. این پارچه ها در دو رنگ مات و براق در بازار یافت می شوند. البته شما می توانید در هنگام خرید مبلمان استیل استخوانی، مبلی را انتخاب کنید که در کنار رنگ استخوانی، رگه هایی از رنگ نقره ای داشته باشد. رنگ نقره ای براق می تواند حکاکی ها و منبت کاری های مبلمان استیل را بهتر و بیشتر نشان دهد.

استفاده از لوستر در کنار مبل استیل استخوانی

یکی از موارد بسیار مهم برای داشتن دکوراسیونی زیبا، استفاده از روش های صحیح نور پردازی است. اگر شما در دکوراسیون مورد نظرتان نور پردازی زیبا و مناسبی داشته باشید، اطمینان داشته باشید که دکوراسیون شما زیبایی قابل قبولی خواهد داشت. در دکوراسیون های اشرافی برای نور پردازی، معمولا از لوسترهای زیبا و مجلل استفاده می شود. شما می توانید در سالن پذیرایی منزلتان، از چند لوستر بزرگ استفاده کنید تا نور سالن به خوبی تامین شود و جلوه دکوراسیون شما زیباتر شود.

استفاده از انواع فرش های سنتی و دست بافت در کنار مبل استیل استخوانی

فرشی که در دکوراسیون منزلتان استفاده می کنید، باید با فضای کلی دکوراسیون همخوانی و مطابقت داشته باشد. فرش انتخابی شما علاوه بر مبلمان، باید با پرده و سایر وسایل تزیینی که در دکوراسیون استفاده کرده اید مطابقت داشته باشد که این کار، کار سهل و آسانی به نظر نخواهد رسید. مبلمان استیل دارای منبت کاری و نقش و نگار های زیادی هستند. پس بهتر است برای جلوگیری از شلوغی فضای دکوراسیون اشرافی از فرش هایی با طرح های ساده در کنار و یا زیر این مبلمان استفاده کنید.

استفاده از وسایل تزیینی متفاوت در کنار مبل استیل استخوانی

استفاده از وسایل لوکس در کنار مبلمان استیل، فضای کلی دکوراسیون شما را فریبنده و دلربا خواهد کرد. همان طور که در بالا اشاره شد، لوستر یکی از انواع وسایلی است که علاوه بر ایجاد روشنایی، می تواند به عنوان وسیله تزیینی نیز به شمار آید. استفاده از لوسترهایی که دارای شاخه هایی متعدد هستند، یک انتخاب مناسب برای استفاده در دکوراسیون اشرافی است. از دیگر وسایلی که می توان آنها را در زمره انواع وسایل تزیینی دکوراسیون اشرافی به شمار آورد، باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • چراغ های روشنایی
  • گلدان های حجیم
  • کوسن

استفاده از انواع پرده سلطنتی در دکوراسیون اشرافی

یکی دیگر از مواردی که باید در هنگام چینش دکوراسیون اشرافی به آن توجه ویژه ای شود، استفاده از انواع پرده های سلطنتی است. این پرده ها بسیار لوکس بوده و نوع چینش و نصب آن نیز بسیار اهمیت دارد. شما باید اندازه پرده را با توجه به اندازه و ابعاد پنجره سالنتان انتخاب کنید. رنپ پرده نیز در این بین، اهمیت بالایی دارد. شملا می توانید در کنار رنگ استخوانی، از پرده ای با رنگ قهوه ای و یا کرم استفاده کنید. در بالای این پرده ها، برش هایی وجود دارد که بر زیبایی آنها افزوده است.

جمع بندی

ایجاد یک دکوراسیون جذاب اشراف گونه به نظر کار سختی می آید و شاید بسیاری از افراد در زمینه قصد داشته باشند که با افراد متخصص مشورت کنند. ما به شما پیشنهاد می کنیم که علاوه بر مشورت با افراد دانا، نکات ریز و جزیی را رعایت کنید تا بتوانید به طور کلی زیبایی منحصر به فردی را در هنگام چیدمان این دکوراسیون داشته باشید. شما می توانید برای خرید انواع مبل استیل استخوانی، به فروشگاه های اینترنتی مبلمان رجوع کنید. این مبلمان علاوه بر رنگ استخوانی در رنگ های زیبا و متفاوت دیگری نیز در این فروشگاه ها عرضه می شوند.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}