7 ایده برای ست کردن مبل چستر و ناهار خوری ارزان

يكشنبه, 27 تیر 1400

ست مبل چستر و ناهارخوری، اگر به صورت اصولی و صحیح مطابق با قوانین ست کردن انجام گیرد، می تواند جلوه زیبایی را به اتاق نشیمن شما دهد. مبل چستر، یکی از انواع مبلمان پر طرفدار در میان مشتریان صنعت مبلمان است. مبل چستر در طرح های مختلفی تولید شده و تنوع بسیار بالایی دارند. اگر شما به فروشگاه مبل مراجعه کنید می توانید مبل چستر به سبک مورد علاقتان را خریداری کنید. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا شما را با ایده های جدیدی در زمینه ست مبل و میز ناهار خوری آشنا کنیم.

آشنایی با ویژگی های مبل چستر

این نوع از مبلمان، یکی از قدیمی ترین انواع مبلمان است که از گذشته تا به امروز، مشتریان و هواداران مخصوص به خودش را دارد. همان طور که در بالا اشاره شد، این مبلمان در سبک های متنوعی روانه بازار می شوند. اگر شما مقاله "بهترین مدل مبل چستر" را خوانده باشید، با انواع ویژگی های این نوع از مبلمان آشنا شده اید. این مبلمان به وسیله فن لسمه دوزی مزین شده اند که در ادامه این مقاله به این فن اشاره خواهیم کرد.

آشنایی با فن لسمه دوزی بر روی مبلمان چستر

این فن، یکی از قدیمی ترین انواع فنونی است که بر روی مبلمان اجرا شده و بر زیبایی ظاهر آن می افزایند. این فن معمولا بر روی سه قسمت از قسمت های مختلف مبلمان انجام می شود. این قسمت ها شامل موارد زیر هستند:

  • نشیمن
  • تیکه گاه
  • دسته

باید عنوان کرد که این فن، امروزه با استفاده از گل میخ صورت می گیرد. با استفاده از گل میخ، می توانیم از چروک شدن پارچه مبلمان جلوگیری کنیم و زیبایی واقعی را به مبلمان هدیه دهیم.

انواع پارچه های مورد استفاده برای روکش مبلمان چستر

برای مبلمان چستر، معمولا از پارچه های مختلفی استفاده می شود. این پارچه ها باید دارای جنس خوبی باشند تا در اثر انجام فن لسمه دوزی بر روی آنها، دچار پارگی یا آسیب دیدگی نشوند. برخی از این پارچه ها، علاوه بر داشتن استحکام زیاد، دارای ویژگی های دیگری مانند داشتن خاصیت ضد آب هستند که به کیفیت و مرغوبیت آنها افزوده است. باید اشاره کرد که برای روکش مبلمان چستر، شما هیچ گونه محدودیتی نداشته و می توانید از انواع پارچه ها استفاده کنید. از انواع این پارچه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مخمل
  • ساتن
  • چرم

آشنایی با ویژگی های ظاهری مبلمان چستر

شما در ظاهر و به راحتی می توانید این مبل را از سایر مبلمان تفکیک داده و تشخیص دهید. این مبلمان در قسمت دسته ها، بسیار بالا و کشیده بوده و این مبنای اصلی تفکیک مبل چستر از سایر مبلمان است. این مبلمان در هنگام نشستن بر روی آنها بسیار راحت هستند. در واقع پس از گذشت مدت زمان زیادی از نشستن بر روی این مبلمان، شما احساس خستگی نمی کنید. پشتی این مبل بسیار پهن بوده و ارتفاع این مبل از زمین کم است.

قیمت انواع مبل چستر

هر مبلی با توجه به مواد به کار رفته در آن، قیمت خاصی دارد. برای پر کردن درون مبلمان چستر از پشم استفاده می شود. جنس چوب مورد استفاده برای ساخت مبلمان نیز یکی دیگر از موارد مهمی است که بر روی قیمت مبلمان تاثیر گذار است. مبلمانی که از مواد مناسب و مقاومی تولید شده باشند، قطعا دارای هزینه بیشتری هستند. در هنگام خرید باید مبلی را انتخاب کنید که بتوانید سال ها از آن استفاده کرده و جنس و کیفیت مرغوبی داشته باشد. اگر جنس مواد مرغوب نباشد، مبل خریداری شده به زودی از فرم اصلی خود خارج می شود.

آشنایی با انواع میز های ناهار خوری

امروزه انواع میزهای ناهار خوری به بازار آمده اند که می توانند نظر بسیاری از مشتریان را به خود جلب کنند. این میز ها در طرح ها و رنگ های متفاوتی هستند و قابلیت این را دارند که بتوانند با هر نوع دکوراسیونی ست شوند. از انواع میزهای ناهار خوری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میز ناهار خوری گرد
  • میز ناهار خوری چستر
  • میز ناهار خوری مستطیل

هر کدام از موارد ذکر شده بالا دارای ویژگی های منحصر به فردی بوده و مناسب ست مبل چستر و ناهار خوری هستند که در ادامه به ویژگی های آنها اشاره خواهیم کرد.

آشنایی با انواع میز های ناهار خوری گرد

این میزها معمولا در فضاهایی استفاده می شوند که دارای متراژ مناسب و کافی باشد و شما از لحلظ فضا، دارای محدودیتی نباشید. این میز ها به واسطه ی طراحیشان، موجب می شوند که افراد در هنگام غذا خوردن در یک فضای صمیمی و دوستانه نشسته و از این بابت، این میز ها دارای طرفداران خاص خودشان هستند. نکته حائز اهمیت دیگر این است که افراد هنگام نشستن دور آن دسترسی آسانی به همه جای میز دارند. شما می توانید از این میزها برای ست مبل چستر و ناهار خوری استفاده کنید.

آشنایی با میز های ناهار خوری مستطیل شکل

این میز ها را در خانه ها و منازل ایرانیان به وفور پیدا خواهید کرد. میز های مستطیل شکل به علت نوع طراحیشان بسیار مناسب میهمانی ها و دورهمی ها هستند. این میزها از لحاظ اشغال فضا، دارای حجم کمی بوده و فضای کمتری را اشغال می کنند. این میز معمولا گوشه های اتاق شما را پر می کند. البته باید عنوان کرد که هنگام استفاده از این میز، ممکن است افراد دید خوبی به یک دیگر نداشته و صحبت و ارتباط کمی مشکل شود. شما می توانید با سنجیدن مزایا و معایب این میز، اقدام به خریداری آن کنید.


7 ایده برای ست کردن مبل چستر و ناهار خوری ارزان

7 ایده جالب برای ست مبل چستر و میز ناهار خوری

1. انتخاب یک رنگ مناسب برای ست مبل چستر و ناهار خوری

شاید اولین و آسان ترین ایده ای که به ذهن افراد برای ست کردن مبل چستر و ناهار خوری برسد، انتخاب یک رنگ واحد برای مبل و میز باشد. در این صورت شما می توانید رنگ دیوار ها را سفید نگه داشته و از یک رنگ مناسب برای مبل و میز ناهار خوری استفاده کنید. شما می توانید از انواع رنگ های روشن و یا رنگ های تیره برای ست کردن مبل و میز ناهار خوری استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم که از رنگ سفید استفاده نکنید، زیرا فضای دکوراسیون شما بسیار بی روح خواهد شد.

2. انتخاب رنگ های متضاد برای ست مبل چستر و میز ناهار خوری

یکی دیگر از ایده های جذاب و جالب که بسیار کاربردی و آسان است، انتخاب رنگ هایی متضاد برای مبل و میز ناهار خوری است. استفاده از رنگ های متضاد، یکی از قوانین ست کردن برای انواع دکوراسیون ها است. در این مورد می توانید از انواع رنگ های متضاد که تیره و یا روشن هستند استفاده کنید. برخی از رنگ ها مانند رنگ های سرد، فضای دکوراسیون شما را کوچک تر از حد معمول جلوه می دهند. این مورد بستگی به سلیقه شما دارد که از چه رنگی در دکوراسیون استفاده کنید.

3. انتخاب میز و مبلی با ابعاد یکسان برای ست مبل چستر و ناهار خوری

قبل از انتخاب مبل و میز ناهار خوری، یاید از زوایا و متراژ اتاقتان به خوبی خبر داشته باشد و با اطلاع کامل برای خرید مبل و میز ناهار خوری اقدام کنید. در مرحله بعد، باید مبل و میز شما از نظر ابعاد با یک دیگر همخوانی داشته باشند. اگر میز شما بزرگ بوده و مبلمان شما ابعاد متوسطی داشته باشند و یا برعکس، دکوراسیون و ست شما جلوه زیبایی نخواهد داشت. باید دقت کنید که مبل چستر شما از چه نوع طرحی است. مثلا اگر از نوع راحتی است باید میزی انتخاب کنید که با طرح شما همخوانی داشته باشد.

4. ست کردن مبل با صندلی های ناهار خوری در ست مبل چستر و ناهار خوری

یکی از روش های جذاب برای ست کردن مبل و سرویس ناهار خوری، ست مبل با فرم صندلی ها است. البته شاید این نوع ست کردن زمان بیشتری را نسبت به سایر روش ها از شما بگیرد، اما از لحاظ زیبایی ارزشش را دارد و دکوراسیون زیبایی را پدید خواهید آورد. شما باید به فرم مبلمان چستر خود دقت کرده و ببینید که از چه طرح های هندسی برای طراحی ظاهر آن استفاده شده است. سپس از همان طرح بر روی صندلی های میز ناهار خوری استفاده کنید. استغفاده از این روش برای مبل چستر بسیار جواب گو است.

5. استفاده از کوسن بر روی مبل برای ست مبل چستر و ناهار خوری

شما می توانید برای زیبا تر کردن ظاهر مبلمان از انواع کوسن ها بر روی مبل چستر استفاده کنید. شما می توانید رنگ پارچه کوسن ها را با توجه به رنگ سرویس ناهار خوری انتخاب کنید. همچنین می توانید رنگ این کوسن ها را با رنگ پارچه مورد استفاده بر روی صندلی های میز ناهار خوری ست کنید. از انواع کوسن های مورد استفاده در این زمینه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کوسن لبه تیز
  • کوسن گرد
  • کوسن منگوله دار

6. انتخاب نقطه کانونی صحیح برای ست کردن مبل چستر و ناهار خوری

انتخاب یک نقطه کانونی صحیح برای داشتن یک دکوراسیون جذاب و متفاوت بسیار اهمیت دارد. نقطه کانونی عمدتا در وسط اتاق قرار گرفته و باید وسیله ای باشد که تمام حواس ها را به خود متمر کز کند. اگر شما برای ست مبل چستر و ناهار خوری هیچ گزینه ای را مد نظر ندارید، می توانید از نقطه کانونی اتاق کمک بگیرید. شما می توانید یک وسیله کاملا متفاوت مثلا آباژور را به عنوان نقطه کانونی اتاق در وسط آن قرار داده و با استفاده از تفاوت آن، حواس ها را از مبلمان و میز ناهار خوری دور کنید. این سبک، یکی از انواع سبک های متفاوت است.

7. استفاده از میز ناهار خوری گردو فرش برای ست مبل چستر و ناهار خوری

شما می توانید در کنار مبل چستر از انواع میز های ناهار خوری گرد استفاده کنید. در کنار این میزها، معمولا از فرش هایی استفاده می شود تا زیبایی فضا را دوچندان کنند. البته باید دقت داشته باشید که از فرش در زیر میز جلوی مبلمان استفاده کنید تا جلوه آن زیباتر شود. اگر دکوراسیون شما مدرن است می توانید از فرش هایی بدون طرح ویا با طرح های ساده استفاده کنید.

جمع بندی

ست مبل چستر و ناهار خوری، یکی از انواع ست هایی است که به منزل شما زیبایی فراوانی خواهد بخشید. در این زمینه کافی است که شما از برخی از نکات ریز و جزئی آگاه بوده تا بتوانید ست خود را به زیبا ترین شکل ممکن در اتاق قرار دهید. همچنین می توانید با جست و جو در اینترنت از طرح های مختلف میز های ناهار خوری نیز آگاه شوید. شما می توانید برای خرید انواع مبل چستر، به فروشگاه های اینترنتی مبلمان رجوع کرده و از انواع مبلمان چستر در طرح های متفاوت دیدن کنید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}