7 مدل متنوع و خاص از طراحی دکوراسیون داخلی با مبل سلطنتی سفید

شنبه, 19 تیر 1400

مبل سلطنتی سفید، یکی از انواع مبلمان پرطرفدار در دنیای مبلمان است. مبلمان سلطنتی یا استیل، دارای ظاهری اشراف گونه و لوکس هستند. برای داشتن یک دکوراسیون سلطنتی در منزلتان، لازم است نکات مهمی را رعایت کنید تا فضای اتاق زیباتر و جلوه آن بیشتر شود. باید اشاره کرد که استفاده از رنگ سفید برای روکش مبلمان، در همه دکوراسیون ها جواب داده و می توان عنوان کرد که رنگ سفید، با ذائقه مشتریان هماهنگی خاصی دارد. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا ایده های جذابی برای ایجاد یک دکوراسیون سلطنتی با شما در میان بگذاریم.

آشنایی با ویژگی های انواع مبلمان سلطنتی

مبل سلطنتی سفید، دارای وزن سنگین تری نسبت به سایر مبلمان هستند. مبلمان سلطنتی به نام مبلمان استیل نیز در دنیای مبلمان شناخته می شوند. این نوع از مبلمان با داشتن منبت کاری های زیبا و انواع نقش و نکار ها بر روی بدنشان، جلوه خاصی داشته و خود را از سایر مبلمان متمایز کرده اند. باید عنوان کرد که از این مبلمان معمولا در مراسمات رسمی و پر شکوه استفاده می شود. فضاها و اتاق های بزرگ بهترین مکان برای چیدمان این مبلمان است.

تاریخچه ای کوتاه از مبلمان سلطنتی یا استیل

در گذشته از این مبلمان برای پادشاهان و نجیب زادگان استفاده می شد. ظاهر مجلل و با شکوه این مبلمان به شکوه و زیبایی قصر پادشاهان می افزود. پس از گذشت سال ها و با ظهور انقلاب صنعتی، این مبلمان توانست به منازل مردم عادی نیز راه پیدا کند. مردم قشر متوسط، توانستند این مبلمان را که با استفاده از هنر اصیل و با شکوهی ساخته شده بودند، در منازل مورد استفاده قرار دهند. امروزه و در قاره آسیا و آفریقا این نوع از مبلمان هواداران خاص خود را دارد. از جمله این کشور ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مصر
  • ایران
  • ترکیه

فضای مورد استفاده برای چینش مبلمان سلطنتی

همان طور که در بالا اشاره شد، مبل سلطنتی سفید با توجه به وزن سنگین و حجم زیاد، نیاز به سالن های بزرگی برای چیدمان و استفاده دارند. امروزه اکثر خانه ها آپارتمانی بوده و شاید این گنجایش را نداشته باشند که بتوان از این مبلمان در فضای آنها استفاده کرد. اگر در فضایی کوچک از این مبلمان استفاده کنید، موجب خواهد شد که فضا کوچک تر از حد واقعی به نظر رسد. خانه هایی با متراژ بالا، بهترین گزینه برای استفاده از این مبلمان هستند.

متریال و مواد به کار رفته برای ساخت مبلمان سلطنتی

اگر شما مقاله "ست مبل استیل و ناهار خوری برای سالن پذیرایی" را خوانده و یا بررسی کرده باشید، با مواد به کار رفته برای ساخت انواع مبل سلطنتی سفید آشنایی پیدا کرده اید. این مبلمان، از چوب ساخته شده اند. معمولا چوب به کار رفته برای این مبلمان وزن آنها را سنگین کرده و حمل و نقل آن مشکل تر از سایر مبلمان است. همچنین از انواع فوم های مرغوب برای ساخت و تولید این مبلمان استفاده شده است. از انواع چوب های به کار رفته برای ساخت این مبلمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چوب گردو
  • چوب راش
  • چوب سفید

انواع ست های مبلمان سلطنتی

مبل سلطنتی سفید معمولا در ست های 7 نفره و یا 9 نفره در بازار مبلمان وجود دارند. این ست ها، از اجزا مختلفی تولید می شوند. اولین جز آنها، یک مبل سه نفره است. دومین جز این ست ها، مبلمانی با گنجایش دو نفر هستند. سومین قسمت از ست مبلمان سلطنتی، دو عدد مبل تک نفره است که معمولا در کنار مبلمان سه نفره قرار می گیرند. اگر بخواهیم عنوان کنیم که ست 7 نفره و ست 9 نفره چه تفاوتی با یک دیگر دارند، باید گفت که ست 9 نفره دو عدد صندلی بیشتر دارد که از آن معمولا برای نشستن میزبانان استفاده می شود.

مزایای استفاده از انواع مبلمان سلطنتی

همان طور که در بالا اشاره کردیم، مبل سلطنتی سفید با استفاده از انواع چوب ها ساخته می شوند. این ویژگی باعث خواهد شد که مقاومت مبلمان شما بالا رفته و به راحتی دچار آسیب دیدگی نشوند. این مقاومت بالا همچنین به افزایش ماندگاری و طول عمر مبلمان استیل کمک شایانی می کند. از دیگر مزایای استفاده از این مبلمان، می توان به نشیمن دوبل آنها اشاره کرد. این نشیمن ها، با توجه به ساختارشان، مقاومت بالایی دارند و طول عمر مبلمان شما را تا سال ها افزایش خواهند داد.


7 مدل متنوع و خاص از طراحی دکوراسیون داخلی با مبل سلطنتی سفید

قیمت انواع مبلمان سلطنتی با توجه به متریال آنها

همان طور که در بالا اشاره کردیم، این نوع از مبلمان دارای منبت کاری های زیبایی بر روی بدنه خود هستند. این مورد باعث خواهد شد که قیمت این مبلمان بیشتر از سایر مبلمان موجود در بازار باشد. همچنین چوب به کار رفته برای ساخت این مبلمان یکی دیگر از شرایط اثر گذار بر روی قیمت این مبلمان است. استفاده از انواع چوب های مرغوب موجب افزایش طول عمر مبلمان استیل شده و قطعا شما باید هزینه بیشتری را برای خرید این مبلمان صرف کنید. از انواع مبلمان استیل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مبل استیل مصری
  • مبل استیل فرانسوی
  • مبل استیل پنجه شیری

ایده هایی جذاب برای ایجاد یک دکوراسیون زیبا به وسیله مبل سلطنتی سفید

1. استفاده از رنگ های مناسب در کنار مبل سلطنتی سفید

در یک دکوراسیون زیبا، استفاده از رنگ هایی که با فضای آن دکوراسیون هماهنگی داشته باشند، حرف اول را خواهد زد. در دکوراسیون سلطنتی نیز معمولا از رنگ های مخصوصی که با فضای کلی این دکوراسیون همخوانی داشته باشند استفاده خواهیم کرد. باید اشاره کرد که در کنار رنگ سفید، رنگ طلایی جلوه فوق العاده زیبایی دارد که می تواند زیبایی فضای شما را دوچندان کند. قهوه ای روشن نیز یکی دیگر از رنگ هایی است که در کنار رنگ سفید جلوه زیبایی دارد.

2. استفاده از منبت کاری های مبل سلطنتی سفید به عنوان تزیین

همان طور که در بالا اشاره شد، این مبلمان دارای نقش و نگار های بسیار زیبایی هستند. این نقش و نگار ها معمولا در قسمت تاج این مبلمان دیده می شوند. شما می توانید در کنار استفاده از انواع وسایل زیبا که مطالق با سلیقتان است، از این کنده کاری ها به عنوان تزیین و زینت دکوراسیونتان استفاده کنید. باید عنوان کرد که در دکوراسیون سلطنتی بر خلاف دکوراسیون مدرن، تمام اشیا هرچند به صورت کوچک و محدود مزین می شوند.

3. استفاده از کوسن های طلایی بر روی مبل سلطنتی سفید

مبلمان سلطنتی معمولا نشیمن گود و فرو رفته ای دارند که دارای عمق زیادی است. شما می توانید از این ویژگی مبلمان سلطنتی در زیبایی بیشتر دکوراسیون منزلتان استفاده کنید. کوسن ها معمولا به شکل مربع و یا دایره ای شکل هستند شما می توانید بر حسب نظر و سلیقتان، از کوسن هایی با رنگ طلایی بر روی مبلمان سلطنتی با رنگ سفید استفاده کنید. استفاده از کوسن هایی با رنگ زرد براق نیز یکی دیگر از ایده های جالب در این زمینه است.

4. استفاده از وسایل تزیینی برای زیبایی بیشتر مبل سلطنتی سفید

در یک دکوراسیون سلطنتی، شما باید سعی کنید که از وسایلی استفاده کنید که به لوکس بودن بیشتر فضا کمک کنند. یکی از این وسایل، چراغ های روشنایی هستند. این چراغ ها در بدنه خود دارای برش و تراشکاری هستند. همچنین استفاده از لوستر های بزرگ با بدنه ای به رنگ طلایی زیبایی دکوراسیون شما را دوچندان می کند. سعی کنید از لوستر هایی استفاده کنید که دارای شاخه های متعددی باشند. همچنین استفاده از گلدان هایی بلند و کشیده با ابعاد بزرگ با شما کمک خواهد کرد تا کمی به فضا لطافت ببخشید. پس به صورت کلی می توان به وسایل زیر برای استفاده به عنوان تزیین اشاره کرد:

  • لوستر
  • گلدان
  • چراغ روشنایی

5. استفاده از فرش های دست بافت در زیر مبلمان سلطنتی سفید

در دکوراسیون های سلطنتی، بر خلاف دکوراسین های مدرن، از انواع فرش های دست بافت و سنتی می توان استفاده کرد. این فرش ها دارای نقش و نگار ها و طرح های زیبایی هستند. شما می توانید این طرح ها را با منبت کاری های موجود بر روی تاج و دسته های مبلمان استیل ست کنید. سعی کنید این فرش ها را به گونه ای در فضای اتاق قرار دهید تا پایه های مبلمان استیل بر روی آنها قرار گیرند. همچنین میهمانان در هنگام نشستن بر روی این مبلمان، پاهای خود را بر روی فرش سنتی قرار دهند.

6. ست کردن رنگ پرده با رنگ مبل سلطنتی سفید

استفاده از پرده های با شکوه و بلند در دکوراسیون های سلطنتی بسیار رایج و مرسوم است. شما می توانید از انواع پرده هایی با طرح های ساده و یا شلوغ در این دکوراسیون استفاده کنید. اما ما به شما پیشنهاد می کنیم از پرده هایی با طرح های خاص و مجلل استفاده کنید. مثلا پرده هایی به رنگ قهوه ای روشن و یا طلایی در کنار رنگ سفید، زیبایی و جذابیت فوق العاده ای به وجود خواهد آورد.

7. استفاده از زیر تلویزیونی سنتی در کنار مبل سلطنتی سفید

وقتی شما صحبت از یک دکوراسیون سلطنتی می کنید، بهتر است همه اجزا کوچک را نیز در نظر گرفته و سهم بیشتری را برای ایجاد زیبایی و همخوانی در فضای دکوراسیون منزل برای آنها قائل شوید. یکی از این وسایل، انواع زیر تلویزیونی ها هستند. شما می توانید رنگ این زیر تلویزیونی ها را با رنگ روکش مبلمان ست کنید. این زیر تلویزیونی ها معمولا چوبی هستند. همچنین این زیر تلویزیونی ها، دارای کشوهای متعددی بوده که شما می توانید برای جلوگیری از بهم ریختگی دکوراسیونتان، وسایل اضافی را در داخل آنها قرار دهید.

جمع بندی

مبل سلطنتی سفید، یکی از انواع مبلمانی است که می تواند خود را با ایده های جذاب تطابق دهد. هرچند استفاده از این مبلمان در مقایسه با سایر مبلمان هزینه و فضای بیشتری می خواهد، اما استفاده از این مبلمان موجب می شود که دکوراسیونی خاص و تک را در منزل خود داشته باشید. شما می توانید برای خرید لنواع مبلمان سلطنتی، به فروشگاه های اینترنتی مبلمان مراجعه کنید. در این فروشگاه ها انواع مبلمان سلطنتی با رنگ های گوناگون در معرض دید مشتری قرار دارند.

برچسب ها:
مبل سلطنتی سفید

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}