معرفی 7 سبک برای طراحی داخلی با مبل راحتی پوست پیازی

شنبه, 19 تیر 1400

مبل راحتی پوست پیازی، یکی از انواع مبلمان راحتی است که رنگ خاص و متفاوتی دارد. استفاده از انواع مبلمان راحتی در اتاق پذیرایی و یا نشیمن موجب می شود که علاوه بر افزایش زیبایی دکوراسیون، حس خوب و آرامبخشی داشته باشید. شما می توانید بر روی این گونه از مبلمان دراز کشیده و یا ساعات زیادی را بدون احساس خستگی بر روی آن سپری کنید. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا شما را با ایده هایی جذاب برای داشتن یک دکوراسیون زیبا با مبلمان راحتی آشنا کنیم.

آشنایی با ویژگی های انواع مبلمان راحتی

اگر شما مقاله "10 مدل مبل راحتی لاکچری جدید مناسب فضاهای کوچک" را خوانده و یا بررسی کرده باشید با ویژگی های این نوع از مبلمان به خوبی آشنا شده اید. این نوع از مبلمان علاوه در خانه، در محل کار افراد نیز مورد استفاده قرار می گیرند. ویژگی راحتی این مبلمان موجب شده است که بسیار پرکاربرد باشند. مبلمان راحتی انواع مختلف و گسترده ای دارند. اگر بخواهیم به چند نوع از این مبلمان اشاره کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تاریخچه ای از پیدایش مبلمان راحتی

این نوع از مبلمان در مقایسه با سایر مبلمان، دارای قدمتی کوتاه تر هستند و طراحی مدرن و به روزتری دارند. بیش از 200 سال پیش و در سال 1800 میلادی این نوع از مبلمان طراحی و تولید شدند. مبلمان راحتی برای اولین بار در کشور آمریکا ساخته شدند. از ابتدای تولید این مبلمان به دلیل راحتی بسیار، افراد تمایل زیادی به خرید و استفاده از این مبلمان داشتند. امروزه نیز این روند پا بر جا باقی مانده و افراد تمایل دارند که حداقل یک ست از این مبلمان را در اتاق نشیمن خانه خود داشته باشند.

ویژگی های ظاهری مبلمان راحتی در رنگ های مختلف

اگر به ظاهر مبل راحتی پوست پیازی نگاهی بیندازید، می بینید که در ظاهر و بدنه این نوع از مبلمان از چوب استفاده نشده است. پایه های این مبلمان در مقایسه با پایه های مبل استیل بسیار کوتاه است. از دیگر خصوصیات ظاهری این مبلمان، می توان به دستاه های پهن این نوع از مبلمان اشاره کرد. از لحاظ اشغال فضا نیز در مقایسه با مبلمان سلطنتی، فضای بسیار کمتری را اشغال می کنند. وزن این مبلمان نیز با توجه به مواد به کار رفته درون آن، سبک است.

انواع پارچه های مورد استفاده برای استفاده روکش مبل راحتی

علاوه بر فاکتور زیبایی برای انتخاب یک پارچه برای روکش مبلمان، باید از جنبه های دیگر نیز پارچه را بررسی کرده و از آن مطمئن شوید. راحتی و آسیب ندیدن در هنگام شست شو، دو فاکتور بسیار مهم علاوه بر زیبایی برای پارچه ها و روکش های مبلمان راحتی است. یک پارچه مناسب باید دارای دوام و طول عمر بالایی باشد تا شما مجبور به تعویض پارچه و صرف هزینه در مدت زمان های کوتاه باشید. از انواع پارچه های مورد استفاده بر روی مبلمان راحتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارچه نخی
  • پارچه کتان
  • پارچه نایلون

بهترین پارچه برای استفاده بر روی مبلمان راحتی

یکی از مبلمان راحتی مورد استفاده رایج مردم مبل ال است. روکش این مبل، معمولا از چرم انتخاب خواهد شد. برای انواع مبلمان راحتی، استفاده از پارچه های مخمل بهترین گزینه است. البته باید عنوان کرد که سلایق افراد با یک دیگر گوناگون بوده و انتخاب نوع پارچه به نظر شما وابسته است. پارچه های مخمل براق از لحاظ تراکم در سطح بسیار بالایی قرار دارند و به اصطلاح یک دست هستند. شما می توانید قبل از خرید این نوع از پارچه برای روکش مبلمان راحتی، این پارچه را به خوبی امتحان کنید. با استفاده از کف دستتان، باید فشردگی و تراکم پارچه مخمل را احساس کنید.

مبلمان راحتی و شهرت به داشتن ویژگی آسایش

شاید برای شما نیز این پرسش پیش آمده است که چرا مبلمان راحتی به این نام شناخته می شوند. باید عنوان کرد که مبلمان راحتی، نشیمنن بسیار راحتی دارند. ارتفاع نشیمن مبل راحتی پوست پیازی در مقایسه با سایر مبلمان کمتر بوده و در هنگام نشستن افراد بر روی آنها، هیچ گونه آسیبی به ستون فقرات و یا کمر افراد وارد نخواهد شد. در ظاهر این مبلمان، چوب دیده نشده و فقط پارچه خواهید دید. همین امر موجب نرمی بیشتر این مبلمان و راحتی آنها شده است. در هنگام خرید این مبلمان، به قسمت نشیمنگاه آنها بسیار توجه داشته باشید.

انواع نشیمن های مبل راحتی پوست پیازی

نشیمنگاه های مبلمان راحتی، معمولا در دو نوع متفاوت دیده می شوند. نشیمن های پیوسته معمولا از دوام و طول عمر بیشتری برخوردار هستند. این نوع از نشیمن ها با گذشت مدت زمان بیشتری نسبت به نشیمن های جدا شونده از فرم اصلی خود خارج خواهند شد. نشیمن های پیو.سته معمولا دارای قسمت پایینی بسیار مستحکمی هستند. ویژگی مثبت نشیمن های جدا شونده این است که شما می توانید به راحتی آنها را پس از مدت زمان کوتاهی شست و شو و یا تعویض کنید. در مجموع باید گفت که استحکام و ماندگاری نشیمن های پیوسته بهتر می تواند به شما برای صرفه جویی های اقتصادی کمک کند.

 

معرفی 7 سبک برای طراحی داخلی با مبل راحتی پوست پیازی

7 ایده برای ایجاد یک دکوراسیون جذاب به وسیله مبل راحتی پوست پیازی

1. استفاده از انواع کوسن ها بر روی مبل راحتی پوست پیازی

مبل راحتی پوست پیازی رنگی فوق العاده جذاب و خاص دارند. شما می توانید بر روی این مبلمان از انواع کوسن هایی در سایز های مختلف استفاده کنید. این امر بستگی به سلیقه شما دارد. شما می توانید از کوسن هایی با رنگ متضاد و یا کوسن هایی با رنگ مکمل رنگ پوست پیازی استفاده کنید. کوسن های مختلفی با طرح های متفاوت در بازار وجود دارد. شما می توانید پارچه های کوسن ها و مبل راحتی را با یک دیگر ست کنید و فقط از رنگ های متضاد برای کوسن و رومبلی راحتی استفاده کنید.

2. استفاده از نورپردازی طبیعی برای زیبا جلوه کردن مبل راحتی پوست پیازی

یکی از راه های افزایش زیبایی دکوراسیون ها، استفاده از نور طبیعی است که از پنجره اتاق رد شده و وارد اتاق نشیمن و یا پذیرایی شما خواهد شد. استفاده از نور طبیعی منجر به بزرگ تر نشان دادن فضای اتاق شما خواهد شد. زمانی که روشنایی اتاق به طور کامل تامین شود، وسایل اتاق از جمله مبلمان راحتی زیباتر نمایان خواهند شد. در واقع با نور پردازی، شما می توانید انرژی موجود درون اتاق را افزایش دهید. از انواع وسایل نورپردازی برای دکوراسیون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لوستر
  • چراغ های روشنایی
  • استفاده از نور طبیعی

3. استفاده از پرده مناسب با رنگ یاسی در کنار مبل راحتی پوست پیازی

در دکوراسیون های مدرن، معمولا از پرده هایی با طرح های ساده استفاده می شود. در این بین، انتخاب رنگ پرده از اهمیت زیادی برخوردار است. باید از رنگ هایی استفاده کنید که تناسب کافی با رنگ پوست پیازی را داشته باشند. ما به شما پیشنهاد می کنیم که از رنگ یاسی برای پرده مورد نظرتان استفاده کنید. رنگ یاسی در کنار رنگ پوست پیازی، جلوه بسیار زیبایی دارد. همچنین سعی کنید پرده ای با جنس نازک برای دکوراسیون خود انتخاب کنید. پرده های ضخیم، مانع ورود نور طبیعی به اتاق خواهند شد.

4. استفاده از گلدان بنفش در کنار مبل راحتی پوست پیازی

استفاده از اکسوسوری، یکی دیگر از راه های مناسب برای جذاب کردن دکوراسیون اتاقتان است. مثلا استفاده از یک گلدان با رنگ بنفش موجب خواهد شد که فضای دکوراسیون شما دل پذیر تر شود. استفاده از وسایل دیگر نیز مثل گلدان موجب افزایش زیبایی اتاق شما خواهد شد. استفاده از کمد و یا بوفه ایده و پیشنهاد بسیار جالبی است. شما می توانید کمد مورد نظرتان را به رنگ آبی روشن انتخاب کنید تا در کنار رنگ پوست پیازی، زیبایی اتاق دوچندان شود.

5. رنگ کردن دیوار های پشت مبل راحتی پوست پیازی

رنگ دیوارها در زیبایی دکوراسیون شما، اهمیت ویژه ای دارند. در این بین، شما می توانید از انواع رنگ های ملایم در کنار مبل راحتی پوست پیازی استفاده کنید. البته باید عنوان کرد که برخی از افراد، رنگ سفید دیوار منزلشان را به هر رنگ دیگری ترجیح می دهند. معمولا رنگ سفید با هر رنگ دیگری به سرعت هماهنگ می شود. انتخاب این امر بستگی به خواست و سلیقه شما دارد.

6. استفاده از انواع کاغذ دیواری به جای رنگ کردن دیوار

همان طور که در بالا اشاره شد، برخی از افراد مایل نیستند که دیوار های منزل خود را رنگ کنند. این امر به دلیل موارد زیر است:

  • صرفه جویی اقتصادی
  • عدم داشتن زمان کافی
  • انتخاب رنگ سفید برای دیوار

با توجه به دلایل بالا، شما می توانید به جای رنگ کردن دیوار،از کاغذ دیواری های طرح دار و زیبا استفاده کنید . رنگ این کاغذ دیواری ها نیز باید متناسب با رنگ دکوراسیون منزلتان باشد. مثلا استفاده از رنگ بنفش، پیشنهاد بسیار خوبی است. البته برخی از افراد ترجیح می دهند که از رنگ های ملایم تر مانند یاسی استفاده کنند.

7. استفاده از فرشی به رنگ صورتی ملایم در کنار مبل راحتی پوست پیازی

اگر به دکوراسیون منازل ایرانیان توجه کرده باشید، فرش عضو ثابت و جدایی ناپذیر این دکوراسیون ها است. معمولا در دکوراسیون های مدرن از انواع فرش های ساده و بدون نقش استفاده می شود. شما می توانید برای این دکوراسیون، از فرش ساده و بدون طرحی با رنگ صورتی ملایم استفاده کنید. سعی کنید پایه های مبل راحتی را در زیر فرش قرار دهید. استفاده از رنگ خاکستری روشن نیز می تواند ایده جذابی برای رنگ فرش موجود در این دکوراسیون باشد.

جمع بندی

مبل راحتی پوست پیازی، از انواع مبلمان با رنگ خاص است که ممکن است برخی از افراد این رنگ را نپسندند. ما به شما پیشنهاد می کنیم که برای مدت زمان کوتاهی در منزلتان از این رنگ استفاده کرده و از زیبایی فوق العاده آن لذت ببرید. شما با نشستن بر روی مبلمان راحتی پوست پیازی، آرامش و راحتی بی نظیری را تجربه کرده و از دیدن رنگ شاد آن لذت می برید. برای خرید این مبلمان می توانید به فروشگاه های اینترنتی مبلمان مراجعه کرده و خرید آسان و سریعی را داشته باشید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}