ست کردن مبل ال با میز ناهارخوری

جمعه, 11 تیر 1400

ست کردن مبل ال با میز ناهار خوری، یک دکوراسیون مدرن و زیبا را برای شما به ارمغان خواهد آورد. مبل ال، از انواع مبلمان راحتی به شمار می آید که نسبت به سایر مبلمان فضا و حجم کمتری را اشغال می کند. برای ست کردن انواع مبلمان با میزهای ناهارخوری، شما باید با استفاده از ترفندها و ایده هایی جذاب، فضای دلنشین و زیبایی را در منزلتان به وجود آورید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با ترفندهایی جدید و جذاب در این زمینه آشنا کنیم.

آشنایی با ویژگی های مبل ال

اگر شما مقاله "10 ایده برای چیدمان مبل ال جلوی تلویزیون" را بررسی و یا مطالعه کرده باشید، با برخی از ویژگی های این مبلمان آشنا شده اید. همان طور که در بالا اشاره کردیم، مبلمان ال از مجموعه مبلمان راحتی هستند. امروزه فضای اغلب منازل بسیار کوچک بوده و این فضا گنجایش استفاده از مبلمانی با حجم بالا را ندارد. وزن این مبلمان بسیار سبک است و اغلب در دکوراسیون های مدرن مورد استفاده قرار می گیرند. از انواع دیگر مبلمان راحتی، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مبل چستر
  • مبل اسپرت
  • مبل مدرن

هماهنگی پارچه ها برای ست کردن مبل ال و میز ناهار خوری

ست کردن پارچه های مبل و پارچه های صندلی های میز ناهار خوری یکی از ساده ترین ترفندهایی است که برای زیبایی بیشتر دکوراسیون به کار می رود.. مبل ال انتخابی شما می تواند به صورت ترکیبی از پارچه و چوب باشد. در این صورت می توانید از انواع وسایل چوبی دیگر در کنار ست مبل و میز ناهار خوریتان استفاده کنید. شما می توانید از پارچه هایی با یک رنگ و یا با یک طیف رنگی استفاده کنید.

هماهنگی فرم صندلی ها با مبلمان ال

یکی از جذاب ترین ایده ها برای ست کردن مبل ال با میز تاهار خوری، هماهنگی فرم و انحنای مبلمان با فرم و انحنای مبلمان ال است. البته این ایده، بیشتر برای مبلمانی استفاده می شود که در ظاهر دارای انحنا هستند و لوکس می باشند . مبل چستر در این زمینه، مورد توجه علاقه مندان است. استفاده از این ایده، موجب هماهنگی زیادی در دکوراسیون و ست شما خواهد شد. در کنار این ایده، استفاده از چوب هایی با یک رنگ مشابه برای مبلمان و میز ناهار خوری، یکی دیگر از روش هایی است که موجب زیباتر شدن دکوراسیون شما خواهد شد.

انواع سبک های میزهای ناهارخوری برای ست کردن مبل ال با میز ناهار خوری

همان طور که در بازار مبلمان با سبک ها و طرح های مختلفی یافت می شوند، میزهای ناهارخوری نیز با طرح ها و سبک های مختلفی در بازار وجود دارند. شما باید با توجه به نوع مبلمان مورد استفاده در منزلتان و همچنین سبک دکوراسیون مورد علاقه تان که مایل هستید آن را در خانه اجرا کنید، میز ناهارخوری خود را خریداری کنید. میزهای ناهار خوری از لحاظ جنس، به سه دسته مجزا تقسیم بندی می شوند که شامل موارد زیر هستند:

  • ام دی اف
  • چوب
  • فلز

میز ناهارخوری گرد

اگر به اکثر ست های مبلمان و میز ناهار خوری دقت کرده باشید، معمولا از میزهای ناهار خوری به شکل مستطیل استفاده می شود. این نوع از میزها به دلیل طراحی و ظاهرشان، فضای بیشتری را به خود اختصاص می دهند. همان طور که در بالا عنوان شد، مبلمان ال بیشتر در فضاهای کوچک مورد استفاده قرار می گیرند. بهتر است در کنار انواع مبلمان ال، از میزهای گرد استفاده کنید. این میزها علاوه بر اشغال حجم کم فضا، دارای گوشه های تیزی نیستند و خطر آفرینی نمی کنند.

میزهای ناهارخوری نیمکت دار

مدلی از میزهای ناهار خوری که امروزه در منازل رواج گسترده ای یافته است، میزهای ناهارخوری نیمکت دار است. سبک این میزها، بسیار مدرن و امروزی است و استفاده از آنها در کنار مبل ال، جلوه بسیار زیبایی را به فضای دکوراسیون شما خواهد بخشید. این نوع از میزها با توجه به سبک تولید و طراحی خاصشان، شاید مورد پسند بسیاری از افراد واقع نشوند. استفاده از این میزها در دکوراسیونتان، جلوه و نمایی مدرن به آن خواهد بخشید.

تعداد صندلی های انواع میزهای ناهارخوری

قبل از ست کردن مبل ال و میز ناهارخوری، بهتر است ابتدا به فضای اتاق نشیمن و یا سالن پذیرایتان نگاهی بیندازید. انواع سرویس های ناهارخوری، باید تعداد متفاوت صندلی ها در بازار موجود است. شما باید با توجه به فضای اتاقتان و تعداد افراد خانواده تان، از انواع این سرویس ها یکی را به دلخواه انتخاب کنید. از انواع این سرویس های ناهار خوری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دو نفره
  • چهارنفره
  • شش نفره
  • هشت نفره

البته باید عنوان کرد که سرویس 12 نفره انواع میز های ناهارخوری نیز در بازار موجود هستند که شاید بسیاری از خانه ها، گنجایش استفاده از این سرویس را نداشته باشند.

میزهای کشو دار ناهار خوری

استفاده از میزهای جلو مبلی باکس دار و یا استفاده از میزهای ناهارخوری با این مدل، در دکوراسیون های مدرن بسیار خوب و کاربردی است. در این گونه از میزها، باکس هایی وجود دارد که شما می توانید وسایل اضافی بر روی میز ناهار خوری همچون دستمال سفره و یا خود سفره را در درون آنها قرار دهید. از این گونه میزها معمولا در دکوراسیون های مدرن بیشتر استفاده می شود. این میزها، حجم کمی از فضا را اشغال می کنند و کاملا مناسب برای ست کردن مبل ال و میز ناهارخوری هستند.


ست کردن مبل ال با میز ناهارخوری

 

خرید میزهای ناهارخوری ارزان برای ست کردن مبل ال و میزناهارخوری

همان طور که در بالا اشاره کردیم، میزهای ناهارخوری در سبک ها و طرح های مختلف در بازار موجود می باشند. از انواع این سبک ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کلاسیک
  • مدرن
  • نیمه کلاسیک

هرکدام از این میزها، با توجه به مواد به کار رفته برای ساخت آنها و تعداد صندلی هایشان دارای قیمت های متفاوتی هستند. مثلا طرح های مدرن، قیمت بیشتری نسبت به سبک کلاسیک دارند و گران تر هستند. در هنگام خرید باید به بودجه در اختیارتان توجه کافی داشته باشد.

استفاده از رنگ های متضاد برای ست کردن مبل ال و میز ناهار خوری

یکی دیگر از ترفندهایی که برای ست کردن مبلمان ال و میز ناهار خوری در دکوراسیون به کار می رود، استفاده از رنگ های متضاد است. این ایده، یکی از ترفندهای جسورانه است که ممکن است در همه دکوراسیون ها جواب گو نباشد. پس بهتر است قبل از استفاده از آن، فضا و دکوراسیونتان را به خوبی بررسی کنید. در این زمینه، مثلا استفاده از دو رنگ متضاد سفید و مشکی، می تواند زیبایی بی نظیری به دکوراسیون شما ببخشد.

استفاده از فرش مناسب در کنار ست مبل و میز ناهار خوری

در دکوراسیون ها و منازل ایرانیان، استفاده از یک فرش با نقش های زیبا، یکی از بهترین راه ها برای ایجاد دکوراسیونی جذاب است. استفاده از یک فرش دست بافت، معمولا در دکوراسیون های سنتی و کلاسیک جواب گو است. در این مقاله از مبل ال برای استفاده در دکوراسیون استفاده است. به همین دلیل شما با یک دکوراسیون مدرن در خانه خود مواجهه هستید . معمولا در دکوراسیون های مدرن، از انواع فرش هایی با طرح های ساده و یا بدون طرح استفاده می شود. سعی کنید که فرش را به دور از مبلمان ال، بر روی زمین پهن کنید.

استفاده از مبل چوبی ال در کنار میز ناهار خوری

مبلمان موجود در بازار، معمولا ترکیبی از پارچه و چوب هستند و یا تمام پارچه می باشند. اگر شما در ست مبل ال و میز ناهار خوری، از مبل ال با ترکیب چوب و پارچه استفاده می کنید، انتخاب رنگ چوب اهمیت زیادی دارد. سعی کنید رنگ چوب مبلمان را با رنگ چوب های مورد استفاده در میزناهار خوری به صورت یکسان انتخاب کنید. در این بین می توانید از انواع وسایل چوبی برای تزیین و زیباتر کردن فضا در کنار چوب مبل ال و میزناهار خوری استفاده کنید.

استفاده از کوسن بر روی مبل ال برای زیباتر کردن فضا

استفاده از کوسن برای ست کردن ال و میزناهارخوری، یکی دیگر از ترفندهایی است که برای زیباتر کردن انواع دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد. در این زمینه شما باید زیر ک باشید و از رنگ هایی برای کوسن ها استفاده کنید که با میز ناهار خوری شما، همخوانی داشته باشد. مثلا اگر شما از دو رنگ متضاد برای میز ناهار خوری و مبل ال استفاده کرده اید، می توانید از رنگ پارچه موجود بر روی صندلی های میز ناهار خوری برای پارچه های کوسن ها استفاده کنید.

استفاده از پرده مناسب براس ست کردن مبلمان ال و میز ناهار خوری

یکی از ترفندهای دیگر، استفاده از پرده ای زیبا برای جذاب کردن ست مبل ال و میز ناهار خوری است. در این گونه موارد و اغلب برای دکوراسیون های مدرن، شما می توانید از پرده هایی با طرح های ساده استفاده کنید. زیبایی دکوراسیون مدرن در سادگی آن است. علاوه بر این، شما باید از رنگ مناسبی نیز برای پرده مورد نظرتان استفاده کنید. رنگ سفید، معمولا در همه دکوراسیون ها زیبا تر و به سرعت با بقیه اجزای دکوراسیون هماهنگ خواهد شد. شما می توانید در این زمینه از سایر رنگ ها مطابق با سلیقه خود استفاده کنید

جمع بندی

ست کردن مبل ال و میز ناهار خوری، یکی از دغدغه های امروزی خانم های خانه دار است. شاید بسیاری از زوج های جوان نیز علاقه مند باشند که در این زمینه اطلاعاتی کسب کنند تا بتوانند خانه مشترک و زیبایشان را جلوه ای نو دهند. امیدواریم که توانسته باشیم در این مقاله، ایده های جذابی را به شما ارائه داده باشیم. شما می توانید برای خرید انواع مبل ال، به فروشگاه های اینترنتی مبلمان رجوع کنید. با خرید اینترنتی در شرایط کرونایی، می توانید به افزایش سلامتی خود کمک شایانی کنید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}