مبل تک نفره فانتزی را با چه سبک مبلمانی ست کنیم؟

جمعه, 11 تیر 1400

مبل تک نفره فانتزی، از انواع مبلمانی است که طرفداران زیادی در بین مشتریان صنعت مبلمان دارد. امروزه و با رواج زندگی آپارتمان نشینی و مواجهه مردم با فضاهای کوچک و محدود، گرایش و اقبال عمومی به این سبک از مبلمان بسیار افزایش یافته است. وقتی شما نمی توانید از یک ست کامل مبلمان در سالن پذیرایی منزل خود استفاده کنید، استفاده از مبلمان تک نفره، گزینه جایگزین و بسیار مناسبی است. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید، تا شما را بیشتر با ویژگی های این مبلمان آشنا کنیم.

انواع مبل تک نفره فانتزی با طراحی های گوناگون

این نوع از مبلمان در طرح های گوناگونی در بازار عرضه می شود. شما می توانید با استفاده از این مبل ها به عنوان مبلمان مکمل در کنار انواع مبلمان دیگر، فضا و جلوه دکوراسیون خود را زیبا تر جلوه دهید. قطعا شما با دیدن طراحی های متفاوت و زیبای این مبلمان، انتخاب برای شما سخت خواهد شد. استفاده از رنگ های متفاوت و گوناگون موجب شده افزودن به زیبایی ظاهری این مبلمان شده است. از انواع مختلف این مبلمان، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مبل تک نفره مدل کلاسیک
  • مبل تک نفره مدل پشت بلند
  • مبل تک نفره مدل تخم مرغی
  • مبل تک نفره مدل بشکه ای

مزیت استفاده از مبل تک نفره فانتزی نسبت کنار ست کامل مبلمان

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم، مبلمان تک نفره نسبت به یک ست کامل مبلمان فضای بسیار کمتری را اشغال می کنند. با استفاده از مبلمان تک نفره فانتزی در یک فضای محدود، می توانید فضا را بزرگ تر از حد معمول نشان دهید. باید اشاره کرد که برای خرید یک ست کامل مبلمان، هزینه بسیار بیشتری را نسبت به مبلمان تک نفره فانتزی باید صرف کنید. پس با خرید مبلمان تک نفره، از لحاظ اقتصادی نیز صرفه جویی خواهد شد.

پارچه های مورد استفاده بر روی مبل تک نفره فانتزی

بر روی مبلمان تک نفره، از پارچه های بسیار متنوعی می توان استفاده کرد. نوع مبلمان تک نفره فانتزی، راحتی است و به همین دلیل اهمیت استفاده از پارچه هایی با کیفیت بالا که افراد بتوانند راحتی زیادی را هنگام نشستن بر روی مبل تجربه کنند، بالا خواهد رفت. ما به شما استفاده از پارچه های چرمی را پیشنهاد می دهیم. این پارچه ها دارای کیفیت و دوام بسیار بالایی هستند. از لحاظ نظافت این پارچه ها نیز باید عنوان کرد که این پارچه ها به آسانی و سهولت تمیز خواهند شد.

مبلمان تک نفره فانتزی، یکی از پرکاربردترین انواع مبلمان

همان طور که از نام این مبلمان پیداست، مبل تک نفره فانتزی زیبایی و جلوه بصری زیادی دارد. اگر شما نشستن بر روی این مبلمان را یک بار تجربه کنید، حس آرامش و راحتی خاصی به شما منتقل خواهد شد. علاوه بر همه این موارد، شما می توانید از این مبلمان در همه فضاهای خانه استفاده کنید. با توجه به اشغال کم فضا توسط این مبلمان، استفاده از آنها بسیار راحت و به سهولت است. از انواع فضاهایی که بتوان در آن از این مبلمان استفاده کرد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلوی تلویزیون
  • کنار شومینه
  • کنار پنجره

استفاده از مبلمان تک نفره فانتزی در فضای بالکن و تراس

اگر شما در محیط های کوچک آپارتمانی زندگی می کنید و اغلب با توجه به مشغله زیاد فرصتی برای تفریح ندارید، می توانید به پیشنهاد ما که در ادامه بین خواهد شد عمل کنید. شما می توانید با استفاده از مبلمان تک نفره و چیدمان آنها در تراس، یک بعدظهر خود را در آنجا و در کنار خانواده خود بگذرانید. شما می توانید با گذران وقت در تراس با استفاده از این مبلمان، روزی به یادماندنی داشته باشید. اغلب اوقات ما فراموش می کنیم که می توانیم با استفاده از ایده های ساده، فضایی شاد در کنار خانواده خود داشته باشیم.

استفاده از تک نفره با روکش طلایی در کنار انواع مبلمان سلطنتی

مبل تک نفره فانتزی با روکش طلایی، یکی از انواع مبل های لوکس و شیک به شمار می آید. اگر شما از این مبل در کنار انواع مبل استیل و سلطنتی استفاده کنید، این نوع از مبلمان با یک دیگر تناسب و فراخور بسیاری خواهند داشت. یکی دیگر از ویژگی های این مبلمان، لمسه دوزی است که با نهایت دقت و ظرافت انجام شده است. شما می توانید با توجه به رنگ دکوراسیون و روکش مبلمان استیل منزلتان، از از روکش هایی با رنگ نقره ای و یا برنزی نیز برای مبلمان تک نفره استفاده کنید.

استفاده از مبل تک نفره در دکوراسیون اسکاندیناوی، راهی برای جذابیت بیشتر دکوراسیون

شاید تا به حال نام دکوراسیون اسکاندیناوی را نشنیده باشید و یا آشنایی زیادی با ویژگی های این سبک نداشته باشید. این سبک از دکوراسیون، توانسته است به تازگی وارد منازل ایرانیان شود. اما هنوز برخی از افراد، این دکوراسیون نا آشناست. در این دکوراسیون، از یک مبل تک و یک میز در جلوی آن استفاده می شود. مبل و میز در این دکوراسیون، از انواع چوب طبیعی ساخته شده اند. در این دکوراسیون، معمولا از رنگ های سبز و سفید استفاده خواهد شد.

مبل تک نفره فانتزی را با چه سبک مبلمانی ست کنیم؟

استفاده از مبل تک نفره فانتزی در دکوراسیون مدرن

از این مبلمان، معمولا در دکوراسیون های مدرن نیز استفاده می شود. دکوراسیون های مدرن، معمولا با رنگ های سرد و یا خنثی در منازل استفاده می شوند. شما می توانید مبلمان تک نفره را با استفاده از یک رنگ شاد در این دکوراسیون مورد استفاده قرار دهید. استفاده از مبل تک نفره با پایه های باریک و بلند در این دکوراسیون، زیبایی فضا را دو چندان خواهد کرد. از انواع رنگ های مورد استفاده برای مبل تک نفره، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صورتی
  • زرشکی
  • نارنجی

استفاده از مبل تک نفره با طرح کلاسیک در دکوراسیون هایی با طرح های قدیمی

همان طور که در بالا اشاره شد، مبلمان تک نفره با طرح کلاسیک نیز وجود دارد. شما می توانید از این مبلمان در دکوراسیون هایی که سبک سنتی و قدیمی دارند استفاده کنید. شما می توانید در این دکوراسیون ها، از این مبلمان به عنوان نقطه کانونی دکوراسیون استفاده کنید. رنگ پارچه انتخاب شده برای روکش مبلمان در این دکوراسیون، اهمیت زیادی دارد. ما به شما پیشنهاد می کنیم از پارچه مخملی با رنگ های گرم در این دکوراسیون استفاده کنید. البته در این گونه مورد سلیقه و نظر شما در اولویت قرار دارد.

استفاده از مبل تک نفره در دکوراسیون اتاق خواب

برخی از افراد ترجیح می دهند که از مبل های تک نفره فانتزی در دکوراسیون اتاق خواب استفاده کنند. معمولا از این مبلمان در اتاق خواب، برای استراحت و یا مطالعه کتاب های مختلف استفاده می شود. پس باید اشاره کرد که فرد در اتاق خواب، ممکن است ساعات زیادی را بر روی این مبل سپری کند. این مبلمان باید دارای دوام و کیفیت بالایی باشند. استفاده از مبل های لاکچری تک نفره با پایه هایی نقره ای، گزینه بسیار مناسبی می تواند برای اتاق خواب شما باشد.

استفاده از مبل تک نفره فانتزی بشکه ای به رنگ خاکستری در کنار مبلمان راحتی

این نوع از مبلمان، به دلیل ظاهر و سبک طراحیشان به این نام شناخته می شوند. در واقع طراحی این مبلمان شبیه به یک بشکه گرد است. در قسمت پشت و تیکه گاه این مبلمان، پشتی گرد و راحتی وجود دارد که شما می توانید به آن تیکه داده و استراحت کنید. این نوع از مبلمان در رنگ های مختلفی وجود دارند. شما می توانید با توجه به رنگ انواع مبلمان راحتی موجود در دکوراسیون منزلتان، رنگ این مبلمان را انتخاب کنید. از انواع این رنگ ها، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زرد
  • آبی
  • سفید
  • مشکی

استفاده از مبلمان حصیری تک نفره فانتزی در فضای باز

اگر شما مقاله "انواع مبلمان ویلایی برای دکوراسیون فضای باز در حیاط یا باغ" را خوانده و یا بررسی کرده باشید، با انواع ویژگی های این مبلمان آشنایی پیدا کرده اید. همان طور که در بالا اشاره کردیم، شما می توانید از مبلمان تک نفره در فضاهایی مثل تراس استفاده کنید. یکی دیگر از مبلمان تک نفره، مبل حصیری تک نفره است. از این مبل می توانید در فضاهایی مانند باغ و یا حیاط خانه های ویلایی استفاده کنید. این نوع از مبلمان، از چوب های بسیار مرغوب و با کیفیتی ساخته می شوند. چوب درخت ماهون، یکی از انواع این چوب های با کیفیت و با ماندگاری بالاست.

چیدمان دو مبل تک نفره در کنار هم به صورت قرینه

شما می توانید از انواع مبل تک نفره به صورت قرینه در اتاق نشیمن استفاده کنید. شما می توانید در کنار یک ست مبلمان، دو مبل تک نفره را به صورت قرینه کنار یک دیگر قرار دهید. این چیدمان موجب می شود که تعادل در فضای دکوراسیون منزلتان برقرار شود. در واقع با استفاده از این روش، توجهات کمتری به مبلمان تک نفره شما خواهد شد و زیبایی آنها در کنار مبلمان دیگر، افزایش خواهد یافت.

استفاده از انواع کوسن های رنگی بر روی مبل تک نفره فانتزی

یکی از روش هایی که همیشه برای افزایش زیبایی مبلمان می توان از آن استفاده کرده و هیچ گاه تکراری نخواهد شد، استفاده از کوسن است. ممکن است مبل تک نفره شما، رنگ متفاوتی با رنگ ست مبلمان اصلی منزلتان داشته باشد. در این صورت، شما می توانید رنگ کوسن های موجود بر روی مبلمان تک نفره را همرنگ با مبلمان اصلی انتخاب کنید. مثلا اگر ست اصلی مبلمان، سفید رنگ است، شما باید کوسن های موجود بر روی مبل تک نفره را به رنگ سفید انتخاب کنید. از این کوسن ها بر روی انواع مبلمان نیز استفاده می شود:

چیدمان مبل تک نفره در گوشه های اتاق نشیمن

اگر در اتاق نشیمن، فضایی در گوشه های اتاق دارید که خالی هستند، می توانید این مبلمان را در آن فضا بگنجانید. در واقع با این کار، هم استفاده مناسبی از فضا کرده اید و هم دکوراسیون جدید و جالبی را خلق کرده اید. در این دکوراسیون، شما می توانید از وسایل تزیینی مانند یک گلدان در کنار مبل استفاده کرده و زیبایی فضا را دوچندان کنید. همچنین در صورت وجود شومینه در خانه، شما می توانید روزهای سرد زمستان را بر روی مبل در کنار شومینه بگذرانید. همگی این نکات پیشنهادهایی هستند که برای اجرا، باید با دکوراسیون اصلی شما هماهنگ باشند.

جمع بندی

برای استفاده از مبل تک نفره فانتزی، ابتدا باید سبک دکوراسیون اصلی خود را انتخاب کنید. در واقع انسجام و یکپارچگی دکوراسیون شما، باید با خرید این مبلمان حفظ شده و خللی در آن به وجود نیاید. همچنین همخوانیو هماهنگی رنگ مبل های فانتزی با رنگ دکوراسیون شما، یکی دیگر از موارد مهم است. شما می توانید برای خرید انواع مبلمان تک نفره فانتزی، به فروشگاه های اینترنتی مبلمان مراجعه کنید. با خرید آنلاین از این فروشگاه ها در زمان شیوع ویروس کرونا، خرید سالم و مطمئنی خواهید داشت.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}