بهترین چیدمان برای ست کردن مبل استیل با فرش سورمه ای

دوشنبه, 24 خرداد 1400

مبل استیل با فرش سورمه ای، ترکیب زیبایی است که می توانید از آن در اتاق پذیرایی منزلتان استفاده کنید. مبل استیل، یکی از انواع مبلمانی است که تاکنون درباره ویژگی های آن، مقالاتی نوشته شده است. اما شاید کمتر مقاله ای به استفاده از این مبل برای ست کردن در دکوراسیون منازل اشاره کرده باشد. رنگ سورمه ای نیز یکی از رنگ های جذاب و زیبا برای استفاده در هر دکوراسیونی است. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید، تا شما را با ایده های جدیدی برای افزایش زیبایی منازل خود آشنا شوید.

آشنایی با ویژگی های منحصر به فرد مبل استیل

اگر شما مقاله "چطور بهترین مبل استیل را انتخاب کنیم؟" را بررسی کرده و یا خوانده باشید، با ویژگی های منحصر به فرد این مبلمان آشنا شده اید. این نوع از مبلمان، مناسب استفاده در مجالس و میهمانی های رسمی هستند. کمتر کسی از مبلمان استیل برای استراحت و یا دراز کشیدن بر روی آن استفاده خواهد کرد. این نوع از مبلمان، از از زمین ارتفاع بلند تری دارند. از ویژگی های دیگر این مبلمان، می نوان به موارد زیر اشاره کرد:
قیمت بیشتر
استحکام و دوام زیاد
وزن بیشتر

جنس چوب مبلمان استیل، معمولا از چه درختانی است؟

همان طور که در بالا اشاره کدیم، این نوع از مبلمان، نسبت به سایر مبلمان، وزن بیشتری دارند. معمولا از چوب های درختان موجود در طبیعت برای ساخت این مبلمان استفاده خواهد شد. چوب این درختان، دارای استحکام زیادی است و موجب می شود که مبل استیل دوام و ماندگاری بسیاری داشته باشد. این نوع از چوب ها، ممکن است در رنگ های مختلفی در بازار وجود داشته باشند که به شما در ست کردن چیدمان و دکوراسیون منزلتان کمک خواهند کرد. از انواع مبلمانی که با استفاده از این چوب ها ساخته می شوند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
مبلمان مدرن
مبلمان راحتی
مبلمان کلاسیک

توجه به طرح فرش برای ست کردن مبل استیل با فرش سورمه ای

قبل از خرید فرش، بهتر است دقت کنید که فرش مورد نظر شما، طرح های شلوغی دارد و یا ساده است؟ اگر فرش مورد نظر شما، دارای طرح های شلوغی است، بهتر است از پارچه هایی با طرح های ساده برای مبلمان استیل منزلتان استفاده کنید. اما اگر فرش مورد نظر شما، فرشی ساده و بدون طرح خاصی است، بهتر است از پارچه هایی با طرح های مختلف جذاب برای استفاده بر روی مبلمانتان استفاده کنید. این کار موجب می شود که فضای اتاق شما، تنوع و جذابیت زیادی داشته باشد.

استفاده از رنگ فرش در کوسن های مبل برای ست کردن مبل استیل با فرش سورمه ای

شما می توانید از کوسن هایی برای زیبایی ظاهر مبلمان استیل بر روی آنها استفاده کنید. در این زمینه، باید به رنگ کوسن ها توجه ویژه ای داشته باشید. برای تکمیل زیبایی دکوراسیونتان، می توانید از رنگ فرش برای ایجاد رنگی جذاب بر روی پارچه های کوسن ها استفاده کنید. البته باید عنوان کرد که نعداد این کوسن ها باید محدود باشد، وگرنه موجب شلوغی دکوراسیون منزل شما خواهد شد.

استفاده از پنجره ها و نور عبوری از آنها در ست کردن مبل استیل با فرش سورمه ای

اگر اتاق پذیرایی شما، دارای پنجره های متعددی است و نور کافی به اتاق شما خواهد می رسد، می توانید از رنگ های خنثی در این چیدمان دکوراسیون منزلتان استفاده کنید. نور باعث می شود که فضای دکوراسیون منزلتان در طول روز، تاریک نباشد. اما اگر اتاق پذیرایی خانه شما، پنجره ندارد و یا نور عبوری از آنها کافی نیست، بهتر است در کنار رنگ مبل و فرشتان، از رنگ های روشن استفاده کنید تا فضا دلگیر و تاریک نباشد.


بهترین چیدمان برای ست کردن مبل استیل با فرش سورمه ای

استفاده از رنگ های متنوع برای چیدمان مبل استیل با فرش سورمه ای

پیشنهاداتی که در این مقاله برای چیدمان مبلمان به شما داده می شود، برای سبک چیدمان سلطنتی و لوکس است. بهتر است در این دکوراسیون با توجه به استفاده از مبلمان استیل، از پرده هایی با فرم دو و یا سه تیکه استفاده کنید. در این پرده ها، لایه های زیرینی نیز وجود دارد که باید رنگ آنها را نیز با رنگ دکوراسیون ست کنیم. این قسمت ها محدود بوده، اما توجه به این جزییات موجب زیبایی دکوراسیون شما خواهد شد. از انواع رنگ های مناسب برای پرده، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
خاکستری
زرد لیمویی
زرشکی

استفاده از یک رنگ

یکی از ساده ترین روش هایی که می توان با استفاده از آن، یک دکوراسیون زیبا را به وجود آورد، استفاده از یک رنگ برای مبل و فرش است. این کار موجب می شود که فضا یک دست باشد. مثلا اگر فرش شما رنگ سورمه ای دارد، می توانید رنگ مبلمانتان را به رنگ سورمه ای با تیرگی کمتر انتخاب کنید. البته باید عنوان کرد که وسایل دیگر همچون پرده را، باید با رنگ های دیگری انتخاب کنید تا فضا بی روح و بی انرژی نباشد.

استفاده از فرش هایی با چند رنگ

شما می توانید در کنار فرش سورمه ای، از فرش هایی استفاده کنید که به صورت همزمان چند رنگ دارند. این فرش ها به صورت متنوع در بازار وجود دارند و می توانید یکی از آنها را که رنگ هایش با رنگ سورمه ای همخوانی داشته باشد، خریداری کنید. پس از خریداری این نوع فرش ها، می توانید رنگ مبل را با رنگ های مختلفی که در فرش وجود دارد ست کنید. این کار، موجب ایجاد فضایی پرانرژی در دکوراسیون منزل شما خواهد شد.

استفاده از رنگ های کلاسیک

همان طور که در بالا اشاره کردیم، مبلمان استیل، یکی از انواع مبلمان تشریفاتی هستند. برای استفاده از این نوع مبلمان، باید دکوراسیونی لوکس و شیک را به وجود آورید. شما باید با استفاده از خلاقیت خود، رنگ های کلاسیک را وارد دکوراسیون منزل خود کرده و از آنها برای زیباتر کردن دکوراسیون استفاده کنید. از جمله رنگ های کلاسیک، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
کاراملی
نخودی
یشمی

توجه به رنگ دیوارهای خانه برای ست کردن مبل استیل با فرش سورمه ای

باید به این نکته اشاره کرد، که منظور از ست کردن، به معنای هم رنگ کردن دو وسیله نیست. شما می توانید از دو رنگ مکمل برای ست کردن دو اشیا استفاده کنید. همچنین می توانید از دو رنگ متضاد نیز برای ست کردن اشیا استفاده کنید. اگر می خواهید بهترین چیدمان را در اتاق پذیرایی منزلتان داشته باشید، باید به رنگ دیوارها توجه ویژه ای داشته باشید. علاوه بر رنگ کردن دیوار، می توانید از کاغذهای دیواری متناسب با رنگ دکوراسیونتان استفاده کنید.

استفاده از پارچه ای به رنگ کاراملی برای ست کردن مبل استیل با فرش سورمه ای

اگر شما یک انتخاب خوب برای پارچه رومبلی منزلتان داشته باشید، نصف راه را برای داشتن یک چیدمان زیبا رفته اید. اگر رنگ پارچه، با فرش سورمه ای رنگ شما همخوانی داشته باشد، زیبایی دکوراسیون شما دوچندان خواهد شد. از انواع مختلفی پارچه، می توانید در این زمینه استفاده کنید. باید از پارچه ای رنگ سورمه ای استفاده کنید تا محیط یک دست شود. از انواع مختلف پارچه های رنگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
مخمل کرم
مخمل گلبه ای
مخمل سبز

استفاده از لوازم جانبی به رنگ مشکی

استفاده از وسایلی مانند آباژور و یا مجسمه در کنار مبل استیل با فرش سورمه ای، موجب می شود چیدمان شما زیبا و لوکس به نظر آید. این وسایل، باید در جای مناسب و با رنگی مناسب استفاده شوند تا زیبایی دکوراسیون شما را افزایش دهند. اگر رنگ این وسایل با رنگ دکوراسیون شما، همخوانی نداشته باشند، همه زحمات شما را در زمینه ایجاد یک دکوراسیون جذاب از بین خواهند کرد.

چیدمان ست کامل مبلمان سلطنتی و استفاده از فرش

وقتی می خواهیم ست کامل مبلمان استیل را بچینیم، باید به فواصل قرار دادن قطعات مختلف آن توجه داشته باشیم. این قطعات نباید در فواصل مختلف و دور از هم قرار گیرند. فرش نیز در این بین، باید متناسب با این قطعات پهن شود. فاصله زیاد موجب می شود که از صمیمیت افراد حاضر در جمع کاسته شود و شاید صداهایشان به درستی به یک دیگر نرسد. بهتر است فرشی با متراژ کوچک تر انتخاب کنید تا بتوانید قطعات مبل و فرش را در یک مکان استفاده کنید.
قبل از انتخاب فرش سورمه ای رنگتان، باید به متراژ اتاق نشیمن خود دقت کنید. در هنگام خرید نیز، به متراژ فرش مورد نظرتان دقت کنید. این دو مورد باید با یکدیگر همخوانی داشته باشند. باید پایه های قسمت جلویی مبلمان استیل را بر روی فرش قرار داده و می توانید پایه های عقبی را خارج از فرش قرار دهید. فرش را در قسمت جلویی مبلمان پهن کنید تا افراد هنگام نشستن بر روی مبلمان، فرش را در مقابل خود رویت کنند.

استفاده از فرش ایرانی

فرش های ایرانی، معمولا دارای نقش ها و طرح های جذاب و اصیلی هستند. معمولا در فضاهایی که دکوراسیون آن به رنگ های کرم و یا سورمه ای است، استفاده از انواع فرش ایرانی بهتر جواب خواهد داد. در کنار فرش ایرانی با داشتن نقش ها و طرح های زیاد، می توانید از پارچه ای ساده بر روی مبلمان خود استفاده کنید. باید دقت کنید که رنگ پارچه با رنگ فرش، همخوانی داشته باشد.

طرح فرش

تابه اکنون، تمامی پیشنهادهای ذکر شده برای ست کردن و چیدمان، در این مقاله، براساس رنگ بندی مبلمان و فرش بود. شما می توانید بر اساس طرح و نقش فرش مورد نظرتان، مبلمان را با آنها ست کنید. شما می توانید طرح موجود بر روی فرش را به خاطر سپرده و پارچه و روکش مبلمان را با نقش فرش ست کنید. در این زمینه، تکنیک های فراوانی وجود دارد که می توانید با مطالعه آنها، به راحتی تکنیک مناسب خود را امتحان کنید.

جمع بندی

ایرانیان در طول زمان، فرش را جز مهمی از دکوراسیون منزلشان به شمار آورده اند. فرش های متنوعی در بازار وجود دارد که در طرح های مختلف، زیبایی را برای دکوراسیون منزل شما به ارمغان خواهند آورد. شما می توانید با استفاده از خلاقیت خود و با مشاهده تصاویر مختلف در اینترنت، چیدمان زیبایی را برای مبل استیل با فرش سورمه ای به وجود آورید. برای خرید انواع مبل استیل، می توانید به فروشگاه های اینترنتی مبلمان رجوع کرده و از مدل های مختلف این مبلمان دیدن کنید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}