مقایسه ویژگی های مبلمان راحتی پارچه ای و چرمی

چهارشنبه, 12 خرداد 1400

مبلمان راحتی از جنس پارچه ای و چرمی، دارای ویژگی‌های منحصربه فردی بوده و از انواع مبلمان مدرن هستند. این نوع از مبلمان دارای طول عمر بالایی هستند. پارچه‌های مورد استفاده برای روکش این نوع از مبلمان، تنوع بسیار زیادی دارند. در واقع مشتری در هنگام خرید این مبلمان، دارای گزینه‌ها و انتخاب‌های زیادی است که شاید کمتر بتوان این ویژگی را در انواع مبلمان دیگر پیدا کرد. همچنین این نوع از مبلمان، ویژگی‌های جانبی بسیاری داشته که با وجود این ویژگی‌ها، مشتری به خرید این مبلمان، ترغیب خواهد شد. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید، تا شما با انواع ویژگی‌های این مبلمان جذاب آشنا کنیم.

مبلمان راحتی، یکی از مستحکم ترین و با کیفیت ترین مبل های موجود در بازار

این نوع از مبلمان، دارای کیفیت بسیار خوبی هستند. مبل های راحتی، معمولا از ضخامت خوبی برخوردار بوده و در برابر ضربه مستحکم هستند. این نوع از مبلمان، دارای مقاومت بالایی در برابر آسیب پذیری هستند. البته این نوع از مبلمان، در کنار دارا بودن تمامی این ویژگی های مثبت، معایبی نیز دارند که در ادامه مقاله به آنها اشاره خواهد شد.

مبلمان راحتی پارچه‌ای و قابلیت شسشتوی آسان

اگر شما مقاله "چگونه به درستی از مبلمان نگهداری و مراقبت کنیم؟" را خوانده و یا بررسی کرده باشید، از انواع شیوه‌های نگهداری از مبلمان مطلع و آگاه شده اید. ممکن است شما از مبل راحتی برای تماشای تلویزیون استفاده کنید و به دلیل استفاده مکرر و طولانی مدت، مبل کثیف و دچار آلودگی شود. این نوع از مبلمان، به راحتی و سهولت شستشو داده می‌شوند. اگر شما دستگاه‌های مخصوص شستشوی مبلمان را در خانه داشته باشید، در مدت زمان کمی و به آسانی می‌توانید ظاهر این مبلمان را تمیز و آراسته کنید.

مبلمان راحتی پارچه ای و طراحی منحصر به فرد آنها

تولید این نوع از مبلمان به تازگی رواج یافته و در این مدت کم، فروش بالایی داشته اند. طراحی این نوع از مبلمان، بسیار خوب بوده و افراد بدون هیچ گونه محدودیتی می‌توانند بر روی این مبل بنشینند. نشیمنگاه این مبلمان بسیار نرم و راحت است. با توجه به مواد به کار رفته برای ساخت این نوع از مبلمان، می‌توان مبل راحتی را در زمره انواع مبلمان طبی دانست. در واقع این مبلمان برای استراحت و استفاده از آنها برای انجام کارهای طولانی مدت طراحی و تولید شده اند.

مبلمان راحتی پارچه ای، بیشتر در چه مکان‌ها و نقاطی از خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند؟

همان طور که در بالا اشاره شد، شما می‌توانید برای ساعاتی طولانی بر روی این مبلمان به استراحت پرداخته و یا مثلا کتاب مورد علاقه خود را مطالعه کنید. همچنین اگر دکوراسیون سبک اتاق پذیرایی شما مدرن باشد، می‌توانید از این مبل برای مراسمات رسمی و پذیرایی از میهمانان نیز بهره ببرید. همچنین از این مبل، تمامی افراد، چه بزرگسال و چه کودکان می‌توانند استفاده کنند. از این مبل هم در محل کار و هم در خانه استفاده می‌شود. از جمله مکان‌های مناسب برای استفاده از این مبل، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
اتاق پذیرایی
جلوی تلویزیون
برای مطالعه
استفاده در اتاق خواب

مبلمان راحتی مخملی، رایج ترین نوع مبل راحتی موجود در بازار

اگر شما در بازار و فروشگاه‌های مبلمان، بازدیدی از انواع مبل های راحتی داشته باشید، متوجه خواهید شد که پارچه مخمل، مورد استقبال زیادی واقع شده است. البته باید عنوان کرد که انواع دیگری از پارچه نیز برای استفاده بر روی این مبلمان وجود دارند که از جنس و کیفیت خوبی برخوردار هستند و شباهت زیادی به پارچه مخمل دارند. از جمله این پارچه‌ها، پارچه مازراتی است که از لحاظ ضخامت با پارچه مخمل تفاوت دارد. همچنین طرح‌های موجود بر روی این پارچه، با پارچه مخمل متفاوت است.

مواد به کار رفته برای ساخت مبلمان راحتی مخملی

ممکن است شما ساعت‌ها بر روی یک مبل بنشینید و پس از گذشت زمان، احساس کنید که فشار زیادی به اندام شما وارد شده است. مبل راحتی این ویژگی مهم را دارد که شما پس از نشستن بر روی این مبل، با گذشت چند ساعت کوچک ترین فشاری را متحمل نشوید و احساس آرامش و راحتی داشته باشید. دلیل این ویژگی جالب، استفاده از یونولیت در مبل راحتی است که متحرک بوده و انعطاف بالایی را به نشیمن و قسمت تیکه گاه این مبلمان بخشیده اند. این ویژگی، مبل راحتی را به مبلمان ایده‌آل بسیاری از افراد تبدیل کرده است.

مبلمان راحتی چرمی، چه ویژگی‌های منحصربه فردی دارند؟

یکی دیگر از پارچه‌های مورد استفاده بر روی مبل راحتی، پارچه چرمی است. مبل راحتی چرمی، درای دوام و طول عمر زیادی است. در واقع استفادده از چرم بر روی این مبلمان، خیال شما را تا مدت‌ها از دوام مبل راحتی راحت می‌کند. چرم در دماهای مختلف و در آب و هوا های مختلف، دچار آسیب دیدگی نخواهد شد و جنس آن دچار تغییر نخواهد شد. همچنین این نوع از مبلمان را به راحتی می‌توانید با استفاده از یک پارچه نم دار به آسانی تمیز کنید. از انواع دیگر پارچه‌ها مبل راحتی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
حوله ای
پاریس
خزدار

 

مقایسه ویژگی های مبلمان راحتی پارچه ای و چرمی

مبلمان راحتی پارچه ای مناسب استفاده در ادارات مختلف

مبلمانی که معمولا در ادارات مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید دارای ظاهری شیک و رسمی بوده و رنگ‌ آن نیز متناسب با فضای اداری باشد. یکی از عوامل مهم در انتخاب مبل راحتی پارچه ای مناسب برای ادارات، رنگ آنها است. در ادامه متداول ترین رنگ های مورد استفاده برای مبلمان راحتی ادارات را به شما معرفی می کنیم.

مبل راحتی پرنس مشکی

مبل راحتی پرنس مشکی، علاوه بر داشتن ظاهری رسمی، بسیار راحت و همه پسند بوده و رنگ آن نیز به گونه‌ای که در صورت استفاده مکرر، دچار آلودگی ظاهری نخواهد شد. البته باید اشاره کرد، اینکه این مبلمان در چه قسمتی از ادارات استفاده خواهند شد، بسیار مهم بوده و تاثیر زیادی در دوام مبلمان خواهد داشت.

ساختار مبلمان راحتی پرنس قرمز

این نوع از مبلمان، دارای تیکه گاه بوده و همین امر موجب می‌شود که راحتی زیادی را برای مشتری به ارمغان آورند. در واقع می‌توان این نوع از مبلمان را به صندلی‌های راحتی تشبیه کرد. البته این نوع از مبلمان، در مدل‌های مختلف دیگری نیز تولید می‌شوند. در مدل دیگر این مبلمان، مبل راحتی دارای ظاهر و ساختاری استوانه‌ای شکل است. این نوع از مبلمان، به مانند مدل قبلی، دارای راحتی زیادی است. استفاده از این مبلمان در دفاتر کار، بهترین پیشنهاد برای افراد صاحب دفاتر کار است.

مبلمان راحتی پارچه ای طرح گلابی در فضاهای بزرگ

اگر متراژ اتاق پذیرایی شما بزرگ بوده و جادار است، استفاده از این مبل در آن اتاق گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. علاوه بر اتاق پذیرایی استفاده از این مبلمان در مکان‌هایی مانند اتاق خواب و یا تراس نیز گزینه مناسبی خواهد بود. این مبلمان، باتوجه به ساختار وسیعشان، گزینه بسیار مناسبی برای استراحت هستند. این نوع از مبلمان، در رنگ‌های مختلفی در بازار یافت خواهند شد. این مدل از مبل های راحتی، می‌تواند وزن بیشتری را در مقایسه با سایر مبل های راحتی متحمل شود.

مبل راحتی مخروطی سفید و ویژگی‌های منحصر به فرد آن

این نوع از مبلمان، همانند مبل پرنس، دارای تیکه گاه هستند. این نوع از مبلمان، به واسطه داشتن این ویژگی، مبلی مناسب برای استراحت و یا دراز کشیدن است. از این نوع مبلمان، معمولا در موقع استفاده از بازی های کامپیوتری استفاده می‌شود. ممکن است در هنگام استفاده بازی، فرد تحرک بالایی داشته باشد که این مبل دارای استحکام بالایی است. همچنین استفاده در جلوی تلویزیون نیز، یکی از دیگر از مکان ها و گزینه های مناسب برای این مبلمان است.

مبل راحتی، چه ویژگی‌های جانبی دارد و از آنها چه استفاده هایی می‌توان کرد؟

همان طور که در بالا اشاره کردیم، این نوع از مبلمان دارای ویژگی های جانبی کاربردی هستند. این نوع از مبلمان، دارای یک جیب و یا محفظه در قسمت های کناری و جلویی هستند. شما می‌توانید هر نوع وسیله‌ای را در این محفظه قرار دهید. همچنین در بخش های کناری این مبلمان، دستگیره هایی وجود دارد که می‌توان با گرفتن آنها، به سادگی این مبلمان را از قسمتی به قسمت دیگر جابه جا کرد. وجود این دستگیره ها، موجب می‌شود که استانداردهای مورد نظر مشتری برای استفاده راحت از یک مبل، برآورده شود.

مبل های راحتی و استفاده از زیرپایی در قسمت پایین آنها

پاف راحتی، نام دیگر این محصولات کاربردی است که به همراه مبل های راحتی استفاده می‌شوند. این وسیله، ابعاد و اندازه‌ی کوچکی دارد. در هنگام استفاده از مبل های راحتی، می‌توانید این وسیله را در زیر پاهای خود قرار داده و به آنها استراحت دهید. همچنین می‌توانید از این وسیله، به عنوان یک میز در جلوی خود استفاده کرده و وسایل کوچکی را بر روی آن قرار دهید. داشتن چنین ویژگی هایی، مبل های راحتی را تبدیل به یکی از مناسب ترین مبلمان برای استفاده در خانه کرده است.

محدودیت تحمل وزن در مبل های راحتی

همان طور که در بالا اشاره کردیم، مبلمان راحتی، با وجود داشتن ویژگی های مثبت زیاد، دارای معایبی نیز هستند. مبل‌های راحتی که توسط بزرگسالان استفاده می‌شوند، تا 180 کیلیوگرم از وزن افراد را متحمل خواهند شد. اگر افرادی با وزن بالا در هنگام نشستن، بر روی مبل پرتاب شده و خود را به صورت ناگهانی بر روی مبل بیاندازند، در اثر نیروی گرانش زمین، وزن آنها از وزن طبیعیشان بیشتر شده و به مبل آسیب جدی وارد خواهد شد. پس بهتر است قبل از خرید مبل راحتی، به این نکته توجه ویژه ای داشته باشید.

استفاده از یونولیت در مبل های راحتی و سفت شدن مبلمان با گذشت زمان

همان گونه که در بالا اشاره شد، در مبلمان راحتی، از یونولیت استفاده شده است. یونولیت ها دارای خاصیت اسفنجی هستند. با گذشت زمان، این یونولیت ها با وجود فشارهای وارده خاصیت خود را از دست داده و نرمی خود را از دست می‌دهند. همچنین در این حالت، درون مبل فضاهای خالی به وجود آمده که موجب افت مبل های راحتی خواهد شد. این مشکل پس از گذشت ماه‌ها بروز کرده و موجب از دست رفتن خاصیت اسفنجی یونولیت خواهد شد. این مشکل، را می‌توان با خرید محتوای این مبلمان از فروشگاه های مخصوص و تعویض آن، به آسانی رفع کرد.

جمع بندی

باوجود نکات ذکر شده در این مقاله، مبلمان راحتی گزینه مناسبی برای استفاده در محل کار و یا خانه خواهند بود. این نوع از مبلمان، با داشتن یک سری از ویژگی‌های مهم، می‌تواند توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند. بسیاری از افراد با دیدن ویژگی‌های منحصر به فرد این مبلمان، از عیب های آن چشم پوشی خواهند کرد. برای خرید این مبلمان، می‌توانید با رجوع به فروشگاه های اینترنتی مبلمان، از مدل های مختلف و رنگ‌های متنوع آنها دیدن کنید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}