چه قدر با مبل مصری استیل و چیدمان آن آشنایی دارید؟

چهارشنبه, 8 اردیبهشت 1400

مبل مصری استیل، یک مبل لوکس و زیبا برای استفاده در دکوراسیون منزل شماست. ممکن است شما تمایل داشته باشید از یک دکوراسیون تجملاتی در منزلتلن استفاده کنید. استفاده از این مبل برای ساختن این دکوراسیون، بهترین گزینه است. معمولا استفاده از این مبل، در پذیرایی خانه‌ها استفاده می‌شود. ممکن است برای اولین بار در این مقاله با این نوع از مبلمان استیل آشنایی پیدا کنید. پس برای آشنایی با ویژگی‌های این مبل جذاب، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

مبل مصری استیل و تولید نامرغوب آن

این مبل، در زمره مبلمان استیل قرار می‌گیرد. مبلمان استیل را اکثر مردم با نام مبلمان سلطنتی نیز می‌شناسند. این نوع از مبلمان با داشتن ویژگی‌های خاصی، از سایر مبلمان متمایز شده‌اند. متاسفانه، امروزه در بازار مبل با ارائه طرح‌های غیر اصولی و کپی برداری نادرست، مبلمانی با کبفیت نامرغوب وارد بازار می‌شود. این کار به شهرت مبلمان استیل آسیب زیادی وارد می‌کند. این کار ممکن است مانعی برای فروش بیشتر این نوع از مبلمان ایجاد کند.

علت نامگذاری مبل مصری استیل به این نام

اگر شما مقاله" آشنایی با انواع مبلمان و سبک‌های مختلف آن" را بررسی و یا مطالعه نموده باشید، با انواع سبک‌های مبلمان استیل نیز آشنایی پیدا کرده‌اید. از گذشته تا به حال، این مبلمان توسط افراد پولدار و سطح بالای جامعه استفاده می‌شدند. مصریان باستان نیز در زمینه اشرافی گری و استفاده از تجملات، تاریخچه طولانی دارند. در ساخت این مبل نیز، از تخت‌های پادشاهان مصری الهام گرفته شده است. همچنین استفاده از سنگ‌های درشت و قیمتی در این مبلمان، موجب شکوه بیشتر آن شده است.

در گذشته چه کسانی از مبل مصری استیل استفاده می‌کردند؟

این مبلمان، در هر زمانی، ابزاری برای به رخ کشیدن ثروت مالی افراد ثروتمند بودند. این مبلمان دارای قیمت بالایی نسبت به سایر مبلمان دارند و افراد ثروتمند با استفاده از این مبلمان، اختلاف فاحش طبقاتی خود را با سایر طبقات جامعه نشان می‌دادند. در عرصه سیاست نیز، افراد رده بالای حکومتی، با استفاده از این مبلمان و نشستن بر روی آنها، بالاتر بودن شان و مقام خود را نسبت به سایر افراد نشان می‌دادند. این مبلمان، معمولا با انواع جواهرات زینتی تزیین شده و برای استفاده پادشاهان در کاخ پادشاهی مستقر می‌شدند.

استفاده از تخت‌هایی مشابه مبل مصری استیل در مصر باستان

پادشاهان مصری در گذشته، با برده داری و غارت اموال دیگران، ثروت عظیمی را برای خود انباشته می‌کردند. این پادشاهان برای نماش قدرت خود، نیاز به استفاده از یک ابزار مناسب داشتند. استفاده از این مبل، یکی از مناسب ترین ابزارها برای نمایش این قدرت آنها بود. این مبل‌ها در آن زمان، به تخت‌هایی شبیه بودند که پادشاهان و حاکمان بر آن سوار شده و در مسیرهای رفت وآمد در شهر تردد می‌کردند. همچنین بر روی این تخت‌ها از نقش و نگارهای زیبایی استفاده می‌شد که ابهت و شکوه آن را چندین برابر می‌کرد.

مصریان باستان بر روی مبل مصری استیل از چه وسایلی استفاده می‌کردند؟

همان طور که در بالا اشاره کردیم، بر روی این مبلمان از طرح‌ها و نقش‌هایی استفاده می‌شد که شکوه و زیبایی آن را دو برابر می‌کرد. البته، امروز از مواد به روز تری در تزیین و برای زیباسازی این مبلمان، استفاده می‌شود. از جمله وسایلی که در گذشته برای زیبایی این مبلمان استفاده می‌شد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
سنگ‌‌های قیمتی
جواهرات قدیمی
ایجاد تراش بر روی چوب
اندازه و ابعاد مبل مصری استیل
این نوع از مبلمان سلطنتی، معمولا در اندازه‌ها و ابعاد بزرگ ساخته می‌شوند. برای استفاده از این نوع مبلمان در دکوراسیون خانه خود، باید به فضا و متراژ خانه دقت بسیاری داشته باشید. در صورتی که خانه شما، فضای کافی را برای گنجایش این نوع از مبلمان ندارد، بهتر است از خرید آن اجتناب کنید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم در صورت اجتناب از خرید مبل مصری، یکی از انواع مبلمان زیرکه نسبت به مبل مصری دارای ابعاد کوچک تری هستند را برای قرار دادن در فضای خانه، خریداری کنید:
انواع مبلمان راحتی
انواع مبلمان ال شکل
انواع مبلمان کلاسیک

معمولا مبل مصری استیل را در چه فضایی قرار می‌دهند؟

شاید تا به حال ندیده و یا نشنیده باشید که افراد از مبلمان استیل در فضایی مدرن استفاده کنند. معمولا از مبلمان استیل در باید در فضاهای لوکس و تجملاتی استفاده کرد. حال اگر دکوراسیون خانه شما مدرن و امروزی باشد و در یک طرف دیگر آن از مبل مصری استفاده کنید، ازیک سبک سنتی- مدرن استفاده کرده‌اید. این سبک، یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در مجالس میهمانی و دورهمی‌های خانوادگی است.

دکوراسیون ایرانی و استفاده از مبل مصری استیل

در خانه های ایرانی، معمولا از انواع مختلفی از دکوراسیون‌ها و سبک‌های چینش مبلمان استفاده می‌شود. در سبک‌های دکوراسیون ایرانی، معمولا از سه نوع مبلمان، استفاده بیشتری می‌شود:
سلطنتی
کلاسیک
راحتی
این مبلمان، خصوصا مبلمان استیل، سازگاری زیادی با سبک‌های ایرانی دارند. استفاده از نقوش بسیارزیبا و پرطراوت در این مبلمان، موجب می‌شود که این مبلمان به راحتی در این دکوراسیون‌ها قرار گیرند. همچنین به دلیل وجود فرش در خانه‌های ایرانی، مبل استیل به راحتی با انواع فرش هماهنگ می‌شود.

 

چه قدر با مبل مصری استیل و چیدمان آن آشنایی دارید؟

ویژگی‌های منحصربه فرد مبل مصری استیل

این مبل، دارای ویژگی‌های منحصر به فرد و زیبایی است که موجب می‌شود از سایر مبلمان متمایز و جدا شود. برخلاف مبلمان مدرن، این نوع از مبلمان، دارای طراحی پیچیده و خاصی هستند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این مبل، می‌توان به استفاده از منبت کاری‌های فراوان بر روی آن اشاره کرد. این منبت کاری‌ها بیشتر بر روی سه قسمت از مبلمان وجود دارند. این سه قسمت شامل موارد زیر هستند:
دسته مبل
پایه‌ها
تاج مبل

طراحی مبل مصری استیل

طراحی این مبل، معمولا با استفاده و الگو گرفتن از طرح‌های وارداتی است. البته باید به این نکته اشاره کرد، که در کشور ما ایران، طراحان بسیار خبره‌ای وجود دارد. در ایران طراحان با استفاده از الگو‌های اصلی وادراتی، نقش‌ها و نکات مورد نظر خود را به مبلمان اضافه می‌کنند. پس از تایید طرح و رفع ایرادات این مبل، وارد مرحله ساخت نهایی خواهد شد. پس از انجام مرحله ساخت نهایی، مرحله تست مبل آغاز شده و مبل برای تولید انبوه آماده می‌شود.

چوب‌های مورد استفاده در مبل مصری استیل

برای استفاده از چوب در این مبلمان، اول باید از کیفیت و جنس مرغوب چوب‌ها اطمینان پیدا کرد. بعد از اطمینان از کیفیت چوب، نوبت به مرحله برشکاری است. چوب‌های مورد استفاده بر روی بدنه این مبلمان، با چوب‌های مورد استفاده در داخل این مبلمان، متفاوت هستند. چوب‌های مورد استفاده در داخل این مبلمان، از استحکام و قدرت بالایی برخوردار هستند. این چوب‌‌ها باید بتوانند وزن‌های افراد مختلف را تحمل کرده و در این بین آسیب نبینند. چوب‌های مورد استفاده در خارج و بر روی بدنه نیز، دارای ظرافت کاری‌های زیادی هستند.

استفاده از مواد دیگر به جای چوب در ساخت مبل مصری

بسیاری از تولیدکنندگان مبل مصری استیل به جای چوب، از مصنوعات صنعتی در ساخت این مبل استفاده می‌کنند. این کار موجب می‌شود قیمت تمام شده برای آنها کمتر شود و از لحاظ اقتصادی برای آنها به صرفه است. متاسفانه در ایران، بسیاری از تولید کنندگان در ایران این کار را اشتباه می‌دانند. در صورتی که این کار موجب حفظ جنگل‌ها و استفاده کمتر از چوب درختان می‌شود و بسیار مفید و مثمرثمر است. استفاده از پلیمر به جای چوب در ساخت این مبلمان، امروزه در کشور‌های اروپایی بسیار رواج یافته است.

ساخت مبل مصری با استفاده از پلیمر

استفاده از پلیمر به جای چوب در ساخت مبل مصری استیل، مزایای زیادی برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان دارد. پلیمر نسبت به چوب، قابلیت‌های بیشتری برای فرم‌دهی و استفاده از نقش و نگار بر روی خود دارد. این ویژگی برای ساخت مبلمان سلطنتی بسیار مهم و حائز اهمیت است. بسیاری از چوب‌ها، این قابلیت‌ها را دارا نمی‌باشند. مبلمان ساخته شده از پلیمر، در مقایسه با مبلمان ساخته شده از چوب، دارای قیمت بسیار مناسب‌تری هستند. همچنین از لحاظ طول عمر، دارای ماندگاری بسیار بالاتری هستند.

استفاده از پارچه مرغوب و با کیفیت برای مبل مصری

برای انتخاب پارچه برای استفاده بر روی مبل مصری استیل، ابتدا به رنگ دکوراسیون منزل خود توجه کنید. معمولا بر روی این مبلمان، از پارچه‌های لوکس و شیک استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با لمس پارچه، به جنس و کیفیت پارچه مورد نظرخود پی ببرید. سعی کنید برای زیبایی بیشتر دکوراسیون، رنگ پارچه را با رنگ دکوراسیون هماهنگ کنید. این کار موجب می‌شود مبل مصری، در دکوراسیون خانه شما بهتر دیده شود.

قیمت مبل مصری در بازار

امروزه و باتوجه به شرایط اقتصادی، اغلب تولید کنندگان مبل مصری استیل، خود قیمتی برای مبلمان تولیدشان انتخاب می‌کنند. البته باید اذعان کرد که انتخاب قیمت مبل بنا به سلیقه شخصی، کاری اشتباه است و باید اتحادیه صنف مبلمان در این امر نظارتی جدی و اساسی داشته باشد. تمامی مراحل ساخت این مبل، در قیمت تمام شده این مبل تاثیرگذارند. این مبل در مقایسه با سایر مبلمان استیل، به دلیل لوکس و شیک بودن، دارای قیمت بالاتری است. به دلیل قیمت بالا، خرید این مبل برای بسیاری از اقشار ضعیف جامعه از نظر مالی، مقدور نیست.

دوام و ماندگاری مبل مصری چگونه است؟

این نوع از مبلمان، با توجه به انجام کارهای زیادی بر رویشان، باید عمر بالاتری نسبت به سایر مبلمان داشته باشند. دوام و ماندگاری این مبلمان بستگی به عوامل زیادی دارد. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
چگونگی مراقبت از آنها
شرایط آب و هوایی
محل نگهداری مبلمان
مثلا اگر این مبلمان در محیطی مرطوب نگهداری شوند، از دوام و طول عمر آنها کاسته می‌شود. همان طور که در بالا اشاره کردیم، استفاده از مواد صنعتی در ساخت مبل مصری، موجب دوام و طول عمر آن می‌شود. استفاده از این مبلمان در مکان‌های غیر معمول و عمومی، نیز موجب کاهش عمر این مبلمان می‌شود.

جمع بندی

در صورت خرید این مبلمان، شما باید هزینه بیشتری در مقایسه با سایر مبلمان هزینه کنید. پیشنهاد می‌کنیم در مراقب از این مبلمان حساسیت زیادی خرج دهید و برای مراقبت بیشتر، از کاورها و روکش‌های مخصوص استفاده کنید. همچنین بهتر است آنها را در معرض تابش نور مستقیم آفتاب قرارندهید. برای خرید و بازدید از طرح‌های مختلف این مبلمان، به فروشگاه‌ اینترنتی چوب و مبلمان مراجعه کنید. با خرید آنلاین از این فروشگاه‌ها، از تخفیفات ویژه نیز بهره‌مند می‌شوید.

برچسب ها:
مبل مصری استیل

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}