آشنایی با ویژگی های مبل نیمه استیل

دوشنبه, 23 فروردین 1400

مبل نیمه استیل، از رده‌ی مبلمان کلاسیک است. اولین مبل‌های کلاسیک در کشور‌های اروپایی ساخته شد. این کشورها شامل موارد زیر هستند:
ایتالیا
فرانسه
انگلیس
این مبل، بیشتر در فضاهای کوچک مثل منازل آپارتمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع از مبلمان، به مبل نیمه سلطنتی نیز شناخته می‌شوند. این مبل در مقایسه با مبل سلطنتی، ساده‌تر است. همچنین چوب مورد استفاده در این مبل، از مبل سلطنتی کمتر است. این مبل در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون وجود دارد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید، تا شما را با ویژگی‌های منحصربه فرد این نوع از مبلمان کلاسیک آشنا کنیم.

مواد به کار رفته برای ساخت مبل نیمه سلطنتی

همان طور که در بالا اشاره کردیم، چوب مورد استفاده در مبل نیمه استیل بسیار باکیفیت است. این چوب‌ها معمولا به رنگ قهوه‌ای وسفید هستند. این رنگ‌ها در مقایسه با رنگ‌های مورد استفاده برای مبل سلطنتی، جلوه کمتری دارند. پارچه‌هایی که به عنوان روکش در این نوع از مبلمان اسفاده می‌شود، نفیس و مرغوب است.
وزن این مبل به دلیل مواد مورد استفاده در آن، نسبت به مبل سلطنتی کمتر است. پارچه مورد استفاده بر روی مبل، ساده است. این پارچه‌ها، دارای طرح خاصی نیستند. برای زیبایی، در قسمت پشتی و نشیمن، از طرح‌های بسیار ساده‌ای استفاده شده است.

ویژگی ‌های ظاهری مبل نیمه استیل

ظاهر مبل نیمه استیل، برخلاف مبل سلطنتی، اشرافیت کمتری دارد. بر روی این مبل، منبت‌کاری های ظریف و زیبایی حکاکی شده است. این مبل، به راحتی با انواع مبل مدرن ست می‌شود. پس برای استفاده از آن در چیدمان انواع مبل راحتی، مشکلی نخواهید داشت. برخی نیز در چیدمان مبل کلاسیک، از این نوع مبل استفاده می‌کنند.
بر روی دسته‌های این مبل، روکش‌های پارچه‌ای وجود دارد. این ویژگی موجب می‌شود، استفاده از این مبلمان بسیار راحت‌تر شود. ظاهر این مبل نسبت به مبل سلطنتی کوچکتر است و فضای کمی را اشغال می‌کند همه این ویژگی‌ها موجب می‌شوند قیمت این مبل نسبت به مبل سلطنتی کمتر باشد.

جنس چوب‌های مورد استفاده در مبل

همان طور که در بالا اشاره کردیم، مبل نیمه استیل از رده مبلمان کلاسیک است. این نوع از مبلمان امروزه بیشتر در کشور‌های شرقی و در قسمت خاورمیانه تولید می‌شوند. جنس چوب به کار رفته در این نوع از مبلمان، با کیفیت و باعمری ماندگار است. چوب درختان مورد استفاده در این نوع از مبلمان، شامل موارد زیر هستند:
درخت راش
درخت گردو
درخت چنار
همین امر موجب می‌شود که قیمت این مبل، نسبت به سایر مبلمان بیشتر باشد. برخی از مبلمان، دارای چوب‌های مصنوعی هستند. چوب‌های مصنوعی موجب کوتاه شدن طول عمر مبلمان خواهند شد. چوب‌های باکیفیت موجب زیبایی بیشتر بدنه مبل و طول عمر بیشتر مبلمان خواهد شد.

چیدمان این مبل در اتاق پذیرایی و یا نشیمن

مبل نیمه استیل، گنجایش هفت نفر را دارد. ست کامل این مبلمان، شامل موارد زیر است:
کاناپه سه نفره
کاناپه دو نفره
دو صندلی تک نفره
برای چیدمان این نوع مبل، باید برخی از نکات را رعایت کنید. کاناپه‌ها را کمی از دیوار اتاق فاصله دهید. این کار موجب سالم ماندن دیوار اتاق می‌شود. همچنین این کار موجب می‌شود فضای کلی اتاق پذیرایی شما بزرگ‌تر نشان داده شود. شما قبل از اینکه مبلمان خود را بچینید، باید نقطه کانونی اتاق خود را مشخص کنید.
برای مثال، می‌توانید نقطه کانونی اتاق را، شومینه در نظر بگیرید. استفاده از یک میز بزرگ در وسط این مبلمان، موجب دسترسی همه میهمانان به وسایل پذیرایی خواهد شد. این مبل‌ها در مقایسه با مبل‌های سلطنتی، دارای گنجایش کمتری هستند.

انواع رنگ‌های مبل نیمه استیل

سبک مبل‌های نیمه استیل به مبلمان مدرن و کلاسیک بسیار نزدیک است. اگر شما مقاله "آشنایی با انواع مبل مدرن" را بررسی کرده و یا خوانده باشید، با انواع رنگ‌های مبلمان مدرن آشنا شده‌اید. همان طور که در این مقاله اشاره کردیم، رنگ‌های خنثی و ساده بیشترین استفاده را برای مبلمان مدرن دارند.
مبلمان نیمه سلطنتی، با استفاده از رنگ‌های خنثی جذاب‌تر به نظر می‌رسند. این مبل در تاج خود، دارای منبت‌کاری‌های بسیار زیبایی است. پارچه ساده با رنگ خنثی، زیبایی این نوع از مبلمان را دوچندان می‌کند. این رنگ‌ها طیف بسیار گسترده‌ای دارند. از جمله این رنگ‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
سفید
کرمی
طوسی

چیدمان مبل نیمه سلطنتی به صورت تلفیقی

مبل نیمه استیل، ماهیتی مدرن- کلاسیک دارد. این نوع از مبلمان، می‌توانند به صورت تلفیقی در اتاق پذیرایی شما چیده شوند. مبل نیمه سلطنتی در کنار مبل سلطنتی جلوه بی‌نظیری را به اتاق شما خواهند بخشید. استفاده از مبلمان راحتی نیز در کنار مبل نیمه سلطنتی، موجب می‌شود در یک اتاق با فضای کوچک، از چند سبک مبل متفاوت استفاده کنید.

 

آشنایی با ویژگی های مبل نیمه استیل

 

درهنگام خرید مبل نیمه استیل به چه نکاتی نوجه کنیم؟

در زمان خربد مبل نیمه استیل، باید نکات زیادی را مدنظر داشته باشید. یکی از این نکات، توجه به جنس چوب است. این چوب باید از مقاومت خوبی برخوردار باشد. همچنین سطح چوب عاری از هرگونه ترک یا پوسیدگی باشد. پایه‌های مبل، بهتر است به صورت یک تکه به بدنه اصلی مبل متصل شده باشند.
اگر این پایه‌ها به صورت جداگانه به بدنه مبل متصل باشند، از استحکام کمی برخوردار هستند. سعی کنید مبلی را انتخاب کنید، که پایه‌های آن دارای انحنای بسیارکمی باشند. اگر انجنای زیادی داشته باشند، ممکن است نتوانند وزن افراد را بر روی خود تحمل کنند.

پارچه‌های مورد استفاده برای مبل

یکی از پارچه‌هایی که در مبل نیمه استیل بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، پارچه مخمل است. از ویژگی‌های این پارچه می‌توان به نرمی و براق بودن آن اشاره کرد. به دلیل مرغوب بودن جنس این پارچه، از آن به عنوان پارچه سلطنتی و یا اشرافی یاد می‌شود. البته امروزه، این پارچه در دسترس عموم قرار دارد.
این پارچه‌ها با نام مخمل‌های مصنوعی شناخته می‌شوند. مخمل‌های مصنوعی، ویژگی‌هایی مشابه مخمل‌های مرغوب دارند. از این پارچه، برای روکش مبلمان و تخت‌خواب استفاده می‌شود. بسیار از افراد، علاقه‌مند به استفاده از این پارچه در دکوراسیون منزل خود هستند.

پارچه کتان برای استفاده در مبلمان نیمه استیل کلاسیک

یکی دیگر از پارچه‌های مورد استفاده در مبل نیمه استیل، پارچه کتان است. قدمت این پارچه، به هزاران سال پیش بازمی‌گردد. می‌توان گفت، این پارچه، یکی از قدیمی‌ترین پارچه‌های استفاده شده توسط بشر است. این پارچه، از جنس ساقه گیاه فلاکس ساخته شده است.
جنس این پارچه، شباهت زیادی با پنبه دارد. این پارچه، علاوه بر ساقه گیاه، دارای ناخالصی‌هایی است. این ناخالصی‌ها موادی هستند که در میان مواد اصلی این پارچه قرار دارند. از جمله این مواد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
مواد رنگی
چربی
سلولز
وقتی شما از این پارچه برای روکش مبلمان خود استفاده می‌کنید، به مبل خود استحکام بیشتری بخشیدید. این پارچه، دربرابر کشش و فشار، مقاومت بالایی دارد.

پارچه ساتن و استفاده از آن در مبلمان

بسیاری از افراد، از این پارچه لوکس برای روکش مبل نیمه استیل استفاده می‌کنند. این پارچه، بسیار براق و نرم است. به دلیل استفاده از این پارچه برای مبلمان کلاسیک، این مبل‌ها برای نشیمن راحت‌ترند. اگر روکش مبل شما ساتن است، باید دقت و توجه زیادی برای نگهداری و مراقب از آن به کارببرید.
هیچگاه، این مبلمان را با آب شست‌وشو ندهید. لکه‌های آب، ممکن است تا ماه‌ها بر روی این پارچه قرار داشته باشند. لکه‌های آب، همچنین پارچه‌های ساتن طرح دار را از بین می‌برند. بخار مستقیم، موجب خرابی و از بین رفتن این پارچه می‌شود. برای استفاده از پارچه ساتن برای روکش مبلمان از ساتن تافته استفاده کنید. این پارچه دارای مقاومت بسیار بالایی است.

معایب مبلمان نیمه استیل

همان طور که در بالا اشاره کردیم، مبل نیمه استیل از مبل استیل راحت‌تر و دارای نشیمنگاه مناسب‌تری است. باید اذعان کرد این نوع از مبلمان کلاسیک به اندازه مبلمان راحتی نرم و دارای نشیمنگاه مناسبی نیستند. در واقع این نوع از مبلمان حد واسط مبل استیل و مبل راحتی هستند. به دلیل وزن سنگین‌تر، این نوع از مبلمان قیمت بیشتر از مبل راحتی دارند.
این نوع از مبلمان به دلیل منبت‌کاری کمتر و وزن کمتر از مبل استیل ارزان‌تر هستند. مبل نیمه سلطنتی، نسبت به مبل سلطنتی ظریف‌تر و احتمال آسیب دیدگی بیشتری دارد.

قیمت مبلمان نیمه سلطنتی

همان طور که در بالا اشاره کردیم، قیمت مبل نیمه استیل از مبل استیل کمتر است. این مبل با توجه به ویژگی‌ها و خصوصیات منحصربه فردش، قیمت‌های متفاوتی دارد. قیمت این مبل از مبل‌های راحتی گران‌تر است. از جمله شرایط که بر روی قیمت مبل نیمه سلطنتی تاثیر می‌گذارد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
شرایط بازار
تعداد مبل‌های مورد استفاده در یک ست
میزان منبت‌کاری مورد استفاده در تاج و پایه‌های مبل
شرایط بازار بر روی قیمت مبل بسیار تاثیر گذار است. شیوع ویروس کرونا و مشکلات تحریم‌های اقتصادی موجب افزایش قیمت مبلمان و رکود بازار این صنعت شده است.

مبل نیمه سلطنتی ترک

یکی از بهترین انواع مبل نیمه استیل، ساخته ترک‌ها و کشور ترکیه است. این مبل با استفاده از پارچه‌های طرح دار و زیبا آراسته شده است. دوام و ماندگاری این نوع از مبلمان کلاسیک، آن را از سایر مبل‌های ساخته شده توسط کشور‌های دیگر متمایز کرده است. این مبل سنگین، دارای وقار و وجاهت خاصی است.
با وجود سنگینی، طول عمر زیادی دارد. باوجود این مبل در منزل، خانه حال وهوای دوران پادشاهی عثمانی را به خود می‌گیرد. اگر قصد خرید مبل نیمه سلطنتی را دارید، مبل ترک یک پیشنهاد عالی برای شماست.

جمع بندی

در این مقاله، سعی کردیم هر چند ب صورت کوتاه و مختصر شما را با ویژگی‌های مبل نیمه استیل آشنا کنیم. به صورت کلی می‌توان گفت مبل نیمه سلطنتی دارای مزایای بسیاری است. استفاده از این مبل در منزل، به همگان پیشنهاد داده می‌شود. این مبل، با ماهیت مدرن-کلاسیک خود، هم مورد توجه افراد جوان و هم مورد علاقه دوستداران سبک‌های قدیمی است.
شما می‌توانید با در فروشگاه‌ اینترنتی چوب و مبلمان از انواع مبل نیمه سلطنتی دیدن کنید. خرید از این فروشگاه‌ها، موجب صرفه‌جویی در هدر رفت زمان خواهدشد. همچنین خریداران اینترنتی، از تخفیف‌های ویژه‌ای نیز بهره‌مند خواهند شد. با استفاده از مبل نیمه سلطنتی در خانه خود، زیبایی دوچندانی به فضای آن ببخشید.

برچسب ها:
مبل نیمه استیل

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}