راهنمای کامل برای خرید صندلی راحتی چوبی تکان خور

شنبه, 6 اسفند 1401
یکی از اصلی ترین دلایل خرید مبلمان برای هر خانه ای، راحتی و آسایش ساکنین منزل است. از طرفی چیدمان اتاق نشیمن به همان اندازه اتاق پذیرایی، آشپزخانه و اتاق خواب مهم است و باید در عین تجمل و زیبایی با آسایش و راحتی همراه باشد. انتخاب مبل راحتی برای اتاق نشیمن معمولا براساس ترجیحات و نیاز ساکنین منزل انجام می‌گیرد و برخی از افراد خرید ست مبلمانی که دارای صندلی راحتی چوبی تکان خور باشد را ترجیح می‌دهند.
 صندلی های گهواره ای نوعی مبلمان سنتی و قدیمی هستند اما استفاده از آنها به علت کاربردی بودن در چیدمان به سبک مدرن نیز رایج است. ممطئنا هیچکس نیست که دوست نداشته باشد بعدازظهر یک روز تعطیل را روی آنها استراحت کند.
با این وجود، مانند هر مبلمان دیگری، این شاهکارها در طراحی و عملکرد تکامل یافته اند و دارای تنوع بسیار زیادی هستند که هنگام خرید صندلی راحتی چوبی تکان خور دردسرهایی را برای شما ایجاد می‌کنند.
با توجه به استقبال گسترده ای که از خرید صندلی راحتی چوبی تکان خور می‌شود در ادامه مقاله به راهنمای کامل خرید صندلی گهواره ای می‌پردازیم تا هنگام خرید این نوع مبلمان تصمیم گیری درستی داشته باشید.

قبل از خرید صندلی راحتی چوبی تکان خور به چه نکاتی توجه کنیم؟


صندلی گهواره ای به آرامش‌بخش و تسکین‌دهنده بودن مشهور است. از این مدل صندلی هم در فضای باز مانند ایوان، حیاط و پاسیو استفاده می‌شود و هم برای تکمیل دکوراسیون اتاق نشیمن یا اتاق خواب کاربرد دارد اما مانند هر مبلمان دیگری، قبل از خرید آن، بررسی کیفیت و متریال به کار رفته در ساخت آن ضروری است. 
برخی از مواردی که باید قبل از خرید ست صندلی راک در نظر بگیرید عبارتند از:

ویژگی های صندلی راحتی چوبی تکان خور را بررسی کنید


مهم است که در مورد ویژگی های مختلف صندلی گهواره ای که شامل ابعاد، جنس متریال، طراحی، هدف، نگهداری، لوازم جانبی برای تکمیل اتاق و غیره می‌شود، تحقیق کنید.
به طور کلی باید به دنبال خرید یک صندلی گهواره ای محکم و مقاوم باشید در غیر اینصورت استفاده مداوم از آن می‌تواند باعث ساییدگی و شکستگی آسان قطعات مختلف آن شود.
سبک مبلمان مناسب خود را انتخاب کنید. 
برخی از انواع صندلی راحتی چوبی تکان خور فقط از چوب ساخته می‌شوند درحالیکه برخی دیگر ترکیبی از چوب و پارچه هستند و حتی بالشتک‌هایی نیز برای تزئین روی آنها قرار می‌گیرد.
هنگام خرید صندلی راک حتما سبک مورد نظرتان را در نظر بگیرید و البته به سراغ آن‌هایی بروید که رنگ‌های تیره تری دارند تا بتوانند هر لکه‌ای را پنهان کنند.
به جنس چوب و بی سر و صدا بودن صندلی راحتی چوبی تکان خور توجه کنید.
جنس چوب و نحوه طراحی صندلی گهواره ای نقش مهمی در بی سر و صدا بودن آن ایفا می‌کند. سعی کنید یک صندلی با کیفیت، بخرید که هنگام استراحت روی آن از سر و صدای زیادی که هنگام تکان خوردن ایجاد می‌شود آزرده نشوید.

صندلی گهواره ای با قابلیت نصب و تنظیمات اضافی خریداری کنید


همیشه به دنبال یک صندلی گهواره ای باشید که نصب و تنظیم ارتفاع یا زاویه آن آسان باشد.
همچنین اگر می‌خواهید راحتی بیشتری برای استراحت دادن به پاهای خود هنگام دراز کشیدن  و لذت بردن از تکان خوردن آن داشته باشید، مجهز بودن به یک زیرپایی مفید خواهد بود.
سبک های مختلف صندلی راک را بررسی کنید و فقط به اولین صندلی راحتی چوبی تکان خور که با آن برخورد می‌کنید، بسنده نکنید. خرید طرح‌ها و سبک های مختلف را در نظر بگیرید تا بهترین انتخاب خود را داشته باشید.

هدف از خرید صندلی راک را در نظر بگیرید


اینکه کجا از صندلی راحتی چوبی تکان خور استفاده می‌کنید، نوع و طرحی را که می‌خرید تعیین می‌کند، بنابراین مهم است که فکر کنید کجا قرار است این نوع مبلمان را قرار دهید.
نحوه استفاده از صندلی راک را نیز هنگام خرید آن در نظر بگیرید. آیا هدف از صندلی گهواره ای شما به عنوان تکمیل دکوراسیون اتاق نشیمن است؟ آیا قرار است افراد مسن، کودکان، افراد دارای مشکلات کمردرد و غیره از آن استفاده کنند؟ زمانیکه مشغول بررسی مدل های مختلف صندلی گهواره ای هستید باید پاسخ این سوالات را مد نظر داشته باشید و مدل متناسب با نیاز خودتان را خریداری کنید. 

انتخاب جنس مناسب برای صندلی راحتی چوبی تکان خور 


یکی از ملاحظات اولیه هنگام خرید صندلی گهواره ای، جنس متریال مورد استفاده در ساخت آن است. جنس چوب بسیار مهم است زیرا به طور قابل توجهی بر نحوه استفاده شما از صندلی راک، استراتژی های نگهداری و کیفیتی که به دست می‌آورید، تأثیر می‌گذارد. برخی از مواد مختلف مورد استفاده برای ساخت صندلی گهواره ای عبارتند از:

صندلی چوبی تکان خور از پلی اتیلن با چگالی بالا HDPE


پلی اتیلن با چگالی بالا یک رزین مصنوعی قابل بازیافت است که به عنوان ماده ای شبیه چوب شناخته شده است. از این رزین برای ساخت مبلمان با کیفیت و مقاوم در برابر آب و باد استفاده می‌شود. نگهداری از پلی اتیلن آسان است زیرا برای تمیز کردن آلودگی های روی آن فقط به آب و صابون نیاز دارید. اگر حیوان خانگی دارید خرید این نوع صندلی راحتی چوبی تکان خور برای شما بهترین گزینه است.

صندلی راک از چوب نرم


سيدر، چوب سرخ و صنوبر داگلاس متداول‌ترين چوب‌هاي نرم برای ساخت انواع مبلمان هستند. کاج نیز جایگزین دیگری است، اما برای استفاده در فضای باز مناسب نیست. اگر قصد خرید صندلی گهواره ای از جنس چوب کاج را دارید بهتر است از لاک الکل شدن آن اطمینان حاصل کنید زیرا لایه ای محافظ در برابر فشار و شرایط آب و هوایی مختلف را فراهم می‌کند. چوب نرم چندان انعطاف پذیر و بادوام نیست، اگرچه جایگزینی مقرون به صرفه است اما پیشنهاد می‌کنیم صندلی راک را از جنس چوب نرم تهیه نکنید.

صندلی گهواره ای از چوب سخت


افرا، بلوط، گردو، چوب ماهون و ساج بهترین چوب های سخت برای ساخت انواع مبلمان هستند. چوب های سخت بادوام بوده و در برابر فرورفتگی و خراش مقاوم تر می‌باشند. البته برای برای استفاده از صندلی راحتی چوبی تکان خور در فضای باز همچنان به رنگ آمیزی و لاک زدن نیاز دارید. اگرچه این نوع مبلمان گران است، اما جایگزین بهتری نسبت به چوب نرم به شمار می‌آید. آنها برای ظاهری سنتی و محکم بهترین گزینه هستند.

صندلی چوبی تکان خور حصیری


جنس حصیری سبک، درجه یک و بادوام است. با این حال، نیاز به ساخت با متریال عالی برای مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی سخت دارند. فریب صندلی گهواره ای حصیری پلاستیکی ارزان را نخورید، زیرا فقط مبلمان حصیری از جنس حصیر طبیعی به معنای کیفیت بالا است. این نوع صندلی راک اگر می‌خواهید در شب های گرم تابستان در ایوان خود از یک لیموناد خنک لذت ببرید، ایده آل هستند.

صندلی چوبی تکان خور فرفورژه


این ماده نرم و انعطاف پذیر دارای استحکام کششی و کشسانی بالایی است. صندلی راحتی چوبی تکان خور ساخته شده از آهن فرفورژه، بادوام، انعطاف پذیر، دارای ظاهری صاف و در برابر فشار و بسیار مقاوم است. به دلیل طراحی و تکنیک به کار رفته در ساخت این مبل راک فرفورژه، قیمت آنها معمولاً گران تر است.

صندلی گهواره ای آلومینیوم


مبلمان آلومینیومی در فضای باز، سبک وزن، بادوام و ضد آب هستند و مبلمانی کاربردی و راحت و گزینه ای جذاب برای چیدمان در فصای باز به شمار می‌آیند. آلومینیوم وقتی در معرض رطوبت قرار می‌گیرد زنگ نمی زند و مبلمان ساخته شده از این جنس، نیاز به نگهداری کمی دارند و در فصول آفتابی ترک نمی خورند یا خشک نمی شوند.

صندلی راحتی چوبی تکان خور از جنس پلاستیک


پلاستیک به دلیل مقاومت در برابر زنگ زدگی و رطوبت برای ساخت مبل راک مورد استفاده در فضای باز ترجیح داده می‌شود. با این حال، در صورت قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش نور خورشید، رنگ آن در نهایت محو شده و شکننده می‌شود. با این وجود، صندلی راحتی چوبی تکان خور از جنس پلاستیکی برای مهمانی در ویلاها عالی هستند و به دلیل قیمت مقرون به صرفه ای که دارند، در صورت آسیب دیدگی به راحتی قابل تعویض می‌باشند.

ساج


ساج یکی دیگر از گزینه های بادوام و قابل اعتماد برای ساخت صندلی گهواره ای است. البته این مدل صندلی فقط در یک رنگ ارائه می‌شود و نیاز به نگهداری مداوم دارد.



انواع صندلی گهواره ای


صندلی های گهواره ای انواع مختلفی دارند و به همان اندازه که حرکات مشابهی انجام می‌دهند، اهداف کاملا متفاوتی دارند. برخی از انواع صندلی راحتی چوبی تکان خور ممکن است به صورت یک تکه فروخته شوند، در حالی که بقیه به صورت ست با مبلمان دیگر مانند میز و زیرپایی عرضه می‌شوند. برخی از انواع متداول صندلی راک عبارتند از:

صندلی گهواره ای سنتی


راکرهای سنتی دارای پایه هایی به شکل منحنی هستند که مکانیسم تکان دادن به عقب و جلو را انجام می‌دهند. این مقرون به صرفه ترین و رایج ترین نوع صندلی راک است. طراحی این نوع صندلی راحتی چوبی تکان خور سال‌ها است که آزمایش خود را پس داده و به طور معمول آن را به بادوام ترین نوع صندلی راک تبدیل کرده است. با این حال، به فضای بیشتری در محل قرار گیری خود نیاز دارد و ماهیت آن نسبتاً انعطاف ناپذیر و بسیار سفت است.

صندلی راک گلایدر


طراحی مبل راک گلایدر کمی پیچیده تر از صندلی راحتی چوبی تکان خور ساده است زیرا از مکانیزم لولا و اهرم در آن استفاده می‌شود و فضای کمتری را اشغال می‌کند. این مدل، نسبت به سایر صندلی های گهواره ای کلاسیک تر و راحت تر در نظر گرفته می‌شود. با این حال، گران تر بوده و مستعد شکستن است.

صندلی گهواره ای فنردار


راکرهای فنری ترکیبی از مدل گلایدر و صندلی راک سنتی هستند. آنها مانند صندلی راحتی چوبی تکان خور سنتی به جلو و عقب تکان می‌خورند، اما دارای یک سیستم پشتیبانی هستند که توسط فنرها حمایت می‌شود و مانند راکرهای گلایدر امکان حرکت به جلو و عقب بیشتری را فراهم می‌آورند.

صندلی گهواره ای تختخواب شو


این نوع صندلی گهواره ای دارای عملکرد اضافی است که به پشتی صندلی اجازه می‌دهد تا در حالت صاف قرار بگیرد. با این حال، به دلیل ایمنی، نمی‌توانید از قابلیت تختخواب شو و تکان خوردن به طور همزمان استفاده کنید. این ویژگی‌ها صندلی راک تخت خواب شو را به گران ترین مدل موجود در بازار تبدیل کرده است.

چگونه فضای خود را با صندلی چوبی تکان‌خور بچینیم؟


می‌توانید یک صندلی راحتی چوبی تکان خور را به روش های مختلفی در فضاهای خانه در کنار سایر مبلمان بگنجانید. چیدمان فضا به نوع طرحی که خریداری کرده اید، عملکرد آن، اتاقی که قصد استفاده از صندلی راک را در آن دارید و هدف از چیدمان مبلمان شما بستگی دارد. برخی از روش هایی که می‌توانید در نواحی مختلف خانه برای چیدن صندلی راک به کار ببرید عبارتند از:

چیدمان صندلی راحتی چوبی تکان خور در اتاق نشیمن


می‌توانید یک صندلی گهواره ای تک ایستاده را به مجموعه مبل های موجود خود در اتاق نشیمن اضافه کنید. اگر یک مبل ال شکل دارید می‌توانید صندلی گهواره ای را به عنوان یک قطعه متفاوت در گوشه دیگر اتاق نشیمن قرار دهید. یافتن موقعیت مناسب، اهمیت زیادی دارد، به خصوص اگر یک صندلی راک سنتی خریداری کرده داشته باشید، زیرا به فضای کافی برای حرکت دادن آن به عقب و جلو نیاز دارید. شما همچنین می‌توانید صندلی راک خود را در کنار شومینه خود قرار دهید تا از راحتی بیشتر و گرما لذت ببرید.

چیدمان صندلی راک  در فضای باز و پاسیو


اگر می‌خواهید به فضای بیرونی خود جلوه ای عالی بدهید، معمولاً به مجموعه کاملی از صندلی های گهواره ای نیاز دارید. زیرا تعداد افرادی که بخواهند در فضای بیرون از نشستن روی صندلی گهواره ای لذت ببرند، زیاد است. علاوه بر این، یک ست صندلی گهواره ای 3 تکه می‌تواند محیط مناسبی را برای شما فراهم کند تا از یک  دورهمی عالی با دوستان خود یا از تماشای آسمان در شب های پرستاره لذت ببرید. فراموش نکنید که برای راحتی بیشتر، کوسن‌ها و پتوهای اضافی را داخل صندلی راحتی چوبی تکان خور قرار دهید.

چیدمان صندلی گهواره ای روی ایوان


یک صندلی گهواره ای برای ایوان شما ایده آل خواهد بود، به خصوص اگر مشتاق تماشای آسمان شب هستید. با این حال، برای اطمینان از عدم ایجاد صداهای آزار دهنده، باید یک صندلی راحتی چوبی تکان خور بی صدا تهیه کنید. بهتر است به سراغ انواع صندلی راک بروید که از جنس چوب باکیفیت و مناسب برای فضای باز ساخته شده اند، زیرا صندلی روی ایوان در معرض آفتاب و باران قرار می‌گیرد.
خرید ست صندلی گهواره ای در فضای باز نیاز به دقت بیشتری دارد. شما باید برنامه ریزی کنید تا مطمئن شوید که تمام جوانب را به درستی بررسی کرده اید. علاوه بر این، شما باید هدف از کاربرد صندلی گهواره ای و جایی که آن را قرار می‌دهید را ارزیابی کنید. همچنین باید گزینه های مختلف فنی و سفارشی سازی را در نظر بگیرید و اطمینان حاصل کنید که خرید خود را متناسب با دکوراسیون فعلی در فضای بیرونی خود انجام می‌دهید.

خریو صندلی راک از سایت چوب


شما همیشه می‌توانید برای خرید انواع صندلی راحتی چوبی تکان خور با کارشناسان سایت چوب تماس بگیرید و برای یافتن بهترین صندلی راک با قیمت مناسب و کیفیت عالی از فروشگاه اینترنتی چوب و مبلمان خرید خود را انجام دهید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}